No 2025. gada 1. janvāra Latvijā stājušies spēkā noteikumi, kas paredz ierobežojumus kravas automašīnām, kas iebrauc no trešajām valstīm. Šie noteikumi nosaka, ka komerciālie transportlīdzekļi drīkst pārvadāt ne vairāk kā 200 litrus degvielas savās transporta degvielas tvertnēs.
Jaunumi
Kabotāža ir kravu pārvadāšana, kuru vienas valsts robežās veic transportlīdzeklis, kas reģistrēts citā valstī. Šie pārvadājumi ļauj ārvalstu uzņēmumiem efektīvi izmantot transporta resursus, samazinot "tukšo braucienu" skaitu.
No 2024. gada 1. novembra Rīgas ostā stājusies spēkā jauna digitāla piekļuves un caurlaižu kārtība. Tagad gan apmeklētāju, gan kravas transporta iebraukšana ostā notiek, izmantojot elektronisku pieteikšanās sistēmu un digitālu dokumentu apriti.
No 2024. gada 1. novembra stājušies spēkā jauni kravas transporta tranzīta ierobežojumi Grīziņkalna, Brasas un Skanstes apkaimē.
Konteineru pārvadājumi ir svarīgs loģistikas risinājums, kas nodrošina drošu un standartizētu kravu pārvadāšanu visā pasaulē. Standartizētie konteineru izmēri ļauj nodrošināt multimodālu kravu piegādi, apvienojot vairākus transporta veidus.
Kravu pārvadājumu nozarē pavadzīme ir viens no būtiskākajiem dokumentiem, kas nodrošina precīzu un juridiski pamatotu preču kustības izsekojamību. Tā ir ne tikai apliecinājums tam, ka preces ir nodotas pārvadāšanai, bet arī kalpo kā neatņemams kontroles instruments starp nosūtītāju, pārvadātāju un saņēmēju.
Mūsdienu loģistikā refrižeratoru kravu pārvadājumi ir neatņemama sastāvdaļa, īpaši brīdī, kad tiek veikta pārtikas, farmaceitisko un citu produktu piegāde, kas prasa īpašu temperatūras kontroli visa pārvadājuma laikā. Šādu kravu pārvadāšana prasa ne tikai augstu tehnoloģiju nodrošinājumu, bet arī precīzu loģistikas ķēdes plānošanu.
Preču transportēšanai no trešajām valstīm ir būtiska loma starptautiskajā tirdzniecībā. Produkti, kas ražoti ārpus Eiropas Savienības, tiek pakļauti kvalitātes un drošības pārbaudei. Latvijā kontroli un uzraudzību veic Pārtikas un veterinārais dienests (PVD).
Ja viss noritēs pēc plāna, jau 2029. gadā Dāniju un Vāciju savienos pasaulē garākais kombinētais zemūdens tunelis ar divām joslām, kā arī pa vienai dzelzceļa līnijai katrā virzienā.