4 kļūdas pirmo reizi nosūtot kravu
Nekļūdās tas, kurš neko nedara – frāze, kuru var attiecināt visur. Pirmo reizi nosūtot kravu, svarīgi ņemt vērā galvenās kravas nosūtīšanas prasības.
Varētu šķist neērti jautāt standarta jautājumus, piemēram, kā iesaiņot vai novietot kravu, taču jāatceras – nav nepareizu jautājumu! Drošāk ir pārjautāt it kā pašsaprotamus jautājumus nekā pārvadājuma laikā saskarties ar kravas bojājumu vai citām neplānotām situācijām. Visbiežāk pieļautās kļūdas ir saistītas ar nezināšanu vai nepareizu priekštatu par kravu pārvadājumiem.
Nepareiza transporta veida izvēle
Sūtot kravas, ir dažādas piegādes alternatīvas. Vienu un to pašu preci var vest ar kravas automašīnu vai lidmašīnu, kā arī pa jūru vai dzelzceļu. Katram transporta veidam ir savas priekšrocības un trūkumi. Lai pieņemtu pareizo lēmumu, jāņem vērā transportējamās preces veids, nosūtīšanas valsts, galamērķis, attālums, sūtīšanas biežums, preču apjoms un vēlamais ceļā pavadītais laiks.
Nepareizs transporta izvēles piemērs – sūtītājam nepieciešams veikt ātras realizācijas produktu piegādi, kuri aizņem salīdzinoši nelielu vietu automašīnā, bet ir ar augstu produkta vērtību. Transportēšanai izvēlēts sauszemes pārvadājums, kopā pavadītais tranzīta laiks plānojās ap 14 dienām. No nosūtīšanas vietas pieejams arī tiešais lidojums uz saņēmēja valsti, taču izmaksā nedaudz dārgāk.
Pareizs lēmums – pārvadājums pa gaisu jeb avio kravu pārvadājums ir piemērots ātras realizācijas produktu pārvadājumiem, kā arī nelieliem, bet ar augstu vērtību esošiem produktiem. Izvēloties pareizu transporta veidu var samazināt ceļā pavadīto laiku, tā vietā vairāk koncentrēties uz tūlītēju produktu pārdošanu un realizāciju – nopelnīt vairāk! Tāpat pastāv risks, ka sauszemes pārvadājums var aizkavēties, jo tam jāveic dažādu valstu šķērsošanas – kādā vietā var rasties neplānota aizķeršanās un ātras realizācijas produktiem palielinās risks kļūt nelietojamiem.
Nepietiekama produktu iesaiņošana
Vai zināji, ka aptuveni 10 % no visām sūtītajām precēm tiek bojātas dēļ mitruma? Lai samazinātu kravas bojājumu un ekonomisko zaudējumu risku, ļoti svarīga ir pārdomāta un droša kravas iesaiņošana. Lielākoties tieši nepareiza vai nepietiekama iesaiņošana ir iemesls kravas bojājumiem. Sūtījuma ārējai daļai jābūt pilnībā nosegtai, lai izvairītos no mitruma un bojājuma ietekmes. Brīvo vietu kravas iekšpusē iesakām aizpildīt ar dažādiem materiāliem – burbuļplēvi, kartonu vai citiem pakošanai paredzētajiem materiāliem. Lielākā nosūtītāju kļūda ir taupīšana uz kravas iesaiņošanas materiāliem, kas nereti noved pie zaudējumiem.
Nepareizi izvēlēts produkta iesaiņojums - tiek sūtīta kartona kaste, iekšā atrodas automašīnas rezerves daļa, kura pilnībā neaizpilda visu iepakojuma tilpumu. Tā rezultātā sūtāmā krava nav stabila un pārvietojās pa kasti. Kravas pārvietošanās rezultātā automašīnas rezerves daļa ir bojāta un nav izmantojama.
Pareizi izvēlēts produkta iesaiņojums – kartona kastē ievietotā automašīnas rezerves daļa ir ietīta burbuļplēvē. Tukšais kastes tilpums ir aizpildīts ar papīru, kas neļauj sūtījumam kustēties.
Nepareiza kravas marķēšana
Kravas nosūtītājs ir pilnībā atbildīgs par pareizu un korektu sūtījuma marķēšanu. Kravas marķēšana nozīmē dažādas specifiskās lietas, piemēram, sūtītāja un saņēmēja kontaktinformācija, kastes novietošanas virziens, bīstama vai plīstoša krava. Sagatavojot preces transportēšanai, jāievēro pārvadātāja izstrādātie noteikumi, vadlīnijas un atbilstoši piesardzības pasākumi. Svarīgi atcerēties, ka nepareiza sūtījuma marķēšanas gadījumā kravas nosūtīšana var tikt apturēta, kā arī var nākties maksāt soda naudu.
Nepareiza kravas marķēšana – tiek transportēta reta porcelāna servīze, kas ir iepakota atbilstoši transportēšanas noteikumiem, taču nav marķēta ar atzīmi par kravas novietošanas virzienu. Krava galamērķī nonāk bojāta.
Pareiza kravas marķēšana – uz kastes ir nepārprotama atzīme par kravas pārvadāšanas virzienu, iesaistītais personāls ir informēts par kastes novietošanas specifikācijām!
Iesaistīšanās loģistikas ķēdē
Svarīgi atcerēties, ka ar kravas sagatavošanu un nosūtīšanu viss nebeidzās. Viena no biežāk pieļautajām kļūdām ir uzskats, ka sūtītāja atbildība beidzās tiklīdz kravu ir paņēmis pārvadātājs, taču tā nebūt nav. Lai saglabātu pozitīvas attiecības ar kravas saņēmēju un pārvadātāju svarīga ir savstarpēja komunikācija. Nereti piegādes procesa laikā nepieciešams precizēt dažādas lietas, piemēram, adresi, kontaktpersonu vai specifiskus piegādes nosacījumus.
Nepareiza iesaistīšanās loģistikas ķēdē – nosūtītājs ir atbilstoši sagatavojis un nomarķējis kravu, taču ir kļūdījies ar saņēmēja kontaktinformāciju. Pārvadātājam nav iespējas laikā un veiksmīgi kravu nogādāt galamērķī, jo kravas nosūtītājs vairs nav sasniedzams.
Pareiza iesaistīšanās loģistikas ķēdē – kravas nosūtītājs ir sasniedzams un bez kavēšanās iesniedz pārvadātājam pareizu saņēmēja kontaktinformāciju, kravu veiksmīgi var nogādāt galamērķī!
Pārvadātāja atbildes uz jautājumiem par pārvadājumu arī ir lielisks veids kā pārliecināties, vai esi izdarījis pareizo izvēli starp pakalpojumu sniedzējiem.