
5 izplatītākās kļūdas e-komercijā jeb tirdzniecībā internetā
Nevienam nav noslēpums, ka e-komercijas jeb tirdzniecības internetā viens no balsta stūrakmeņiem ir kārtīgi izstrādāta un noslīpēta loģistikas ķēde. Mūsdienu klients preces vēlās saņemt ātri un ērti. Tāpat aiz vien vairāk klientu vēlās reāllaikā sekot līdzi piegādes ķēdei.
Mūsdienās tirdzniecība internetā ir neatņemama iepirkšanās sastāvdaļa. Liela daļa cilvēku atzinuši, ka iepirkšanās interneta vidē ir būtiska dzīves sastāvdaļa. Tieši tāpēc uzņēmējiem nepieciešams nodrošināt teicamu loģistikas un preču aprites sistēmu, lai spētu nodrošināt aiz vien pieaugušās klienta vēlmes un prasības. Mūsdienu klientam pietiek ar vienu neveiksmīgu iepirkšanās pieredzi, lai turpmāk neveiktu atkārtotu pirkumu.
Tā iemesla dēļ esam atlasījuši 5 izplatītākās kļūdas, kuras tiek pieļautas e-komercijā jeb tirdzniecībā internetā.
1.Krājumu pārvaldība
Protams, ka lielākoties e-komercijas sistēmas veidotas tā, lai klients redzētu atlikušo produktu daudzumu, taču mēdz būt arī izņēmumi. Nekas nevar būt kaitinošāks par to, ja izvēlētā prece ir apmaksā, taču pēc dažām minūtēm tiek saņemta ziņa, ka prece šobrīd nav pieejama. Lai tirdzniecība internetā noritētu gludi un bez aizķeršanās, vitāli svarīga ir teicama krājumu pārvaldība. Šī ir sava veida balansa atrašana starp “daudz” un “maz.” Ja preču atlikums būs pārāk liels, tas novedīs pie neplānotām uzglabāšanas izmaksām. Savukārt, ja preču būs par maz, klientiem nebūs iespējams tās iegādāties.
2.Pasūtījuma apstrāde
Mēs visi zinām, ka preču iepakošana nosūtīšanai lielākoties ir cilvēka roku darbs. Visi saprot, ka var rasties cilvēciskas kļūdas, taču labā prakse būtu visus sūtījumus apstrādāt bez kļūdām. Kuram gan patiktu saņemt nepareizu preci un veikt tās atgriešanu? Preču estētiska iepakošana ir tik pat svarīga kā pareiza pasūtījuma izpilde. Svarīgi atcerēties, pirmais iespaids rodas brīdī, tiklīdz tiek atvērts iepakojums. Iesakām padomāt arī par personalizētu novēlējumu. Izmaksas būs niecīgas, toties saņēmējs var kļūt pat ļoti priecīgs.
3.Pieprasījums
Viens no svarīgākajiem noteikumiem - neuzņemties par daudz. Viena no visbiežāk pieļautajām kļūdām ir mērķauditorijas nedefinēšana. Ja runājam par mazajiem vai vidējiem uzņēmumiem, tad viens no galvenajiem uzdevumiem ir koncentrēties uz preču pārdošanu attiecīgajā reģionā. Iemesli var būt dažādi – mentalitāte, laika zonas, komunikācijas barjeras, loģistikas izmaksas, preču piegādes laiks u.c. Tāpat iesakām sekot līdzi sezonalitātei. Tuvojoties, piemēram, Ziemassvētkiem, iesakām apsvērt iespēju noalgot papildus darbiniekus, lai būtu iespējams laicīgi sapakot un nosūtīt visus pasūtījums.
4.Atgriešana
Kā jau iepriekš minējām, lai klients izvēlētos veikt atkārtotu pirkumu, svarīga būs klienta pieredze it visā. Darbojoties e-komercijas nozarē, neizbēgama būs preču atgriešana. Bieži vien klienti saskarās ar situāciju, ka, lai veiktu preces atgriešanu, nepieciešams pašam sazināties ar kādu no loģistikas uzņēmumiem un par saviem līdzekļiem veikt preces atgriešanu. Šī nebūt nav labā prakse. Visbiežāk klients atkārtotu pirkumu neveiks. Lai e-komercijas uzņēmums būtu veiksmīgs, nepieciešams nodrošināt ērtu un saprotamu preču atgriešanas politiku.
5.Loģistikas partneris
Uzticams un pretimnākošs loģistikas partneris var būt atslēga uz panākumiem. Ļoti svarīgi ir uzturēt labas attiecības ar kravu pārvadātāju. Ir brīži, kad no kravu pārvadātāja tiešā mērā var būt atkarīgi arī preču pārdošanas rādītāji. Iztēlosimies situāciju. Noliktavā prece ir beigusies, neapstrādāto pasūtījumu apjoms aug. Nosūtītājs kļūdaini ir norādījis piegādes adresi, kā rezultātā kravas automašīnas šoferis preci ir nogādājis uz noliktavu pilsētas otrā pusē. Ņemot vērā abpusēji labās attiecības, kravu pārvadātājs ir gatavs pamainīt dienas plānus un tajā pat brīdī preces nogādāt īstajā noliktavā.
Ursus Forwarding uzkrājis 16 gadu pieredzi gan Latvijā, gan visā pasaulē. Ikdienā palīdzam klientiem atrast piemērotākos loģistikas risinājumus, nodrošinot jūras, avio, dzelzceļa, sauszemes un lielgabarīta kravu pārvadājumus. Tāpat nodrošinām visdažādākos noliktavas un uzglabāšanas pakalpojumus. Mūsu speciālisti atradīs vispiemērotāko risinājumu katram pārvadājumam. Mērosim ceļu kopā!