Autokravu pārvadājumu drošības uzlabojumi

Autokravu pārvadājumu drošības uzlabojumi

Jaunumi Skatīts: 417

Iepriekšējā rakstā, apskatījām noziedzību loģistikas nozarē. Visbiežāk sastopamas fiziskas jeb tiešas auto kravu zādzības, taču arvien vairāk problēmu rada kibernoziedznieki, kas ar aizsargājumu datu zagšanas, viltotas identitātes izveidošanas palīdzību un līdzīgiem paņēmieniem cenšas iegūt kravas savā īpašumā.

Piemēram, mēdz tikt izveidotas viltus kompānijas, kas it kā nodarbojas ar kravas piegādi, bet procesā „pazūd” ar visu kravu. Otrs piemērs – noziedznieki ielaužas sakaru sistēmā starp dispečeru un vadītāju, un dod nepareizu informāciju par kravas piegādes un izkraušanas vietu, aizbildinoties, ka vieta ir mainīta transporta sastrēgumu vai citu iemeslu dēļ. Auto vadītājs, kurš neko nenojauš, kravu turp arī nogādā, un tikai vēlāk izrādās, ka šī informācija bija maldīga, bet krava jau ir pazudusi. Kravu pārvadājumi nav tik neaizsargāti, kā sākumā var šķist.

Riska faktors eksistē vienmēr, bet to var ievērojami samazināt

Sākotnēji pārvadātāji izvērtē, cik lielam riska faktoram viņa pārvadātās kravas ir pakļautas. Tas atkarīgs no daudziem faktoriem – maršrutiem, iespējām pavadīt naktis apsargātās stāvvietās, pārvadājamo kravu vērtības, potenciālās kriminālo aprindu intereses par šīm kravām (parasti – jo tās vērtīgākas, jo lielāks risks), kā arī savas informācijas drošības. Jo mūsdienās tieši informācijas pieejamība par pārvadātājiem un viņu kravām lielā mērā iespaido risku.
Pret tiešām zādzībām, kas lielākoties tiek veiktas nepietiekami apsargātās kravas auto stāvvietās, lieti noder ar kustību sensoriem aprīkotas novērošanas sistēmas, kurās bez videokamerām un sensoriem ietilpst arī trauksmes sirēnas un LED prožektori. Piemēram, atverot tenta kravas durvis, ieslēdzas skaņas signāls un brīdina salonā esošo vadītāju, un prožektoru gaisma nodrošina iespēju monitorā skaidri saskatīt esošo situāciju. Šāda sistēma palīdz pret individuāliem viegla labuma tīkotājiem, kas vēlas nakts aizsegā „pa kluso” aplaupīt kravas mašīnas.

Noziedzīgi grupējumi informācijas tīklā darbojas jau labu laiku

Auto kravu pārvadājumiem Eiropā un visā pasaulē ir tendence pieaugt, un tādēļ tiek prognozēts arī noziedzības līmeņa pieaugums šajā jomā. Zinot, ka ir svarīgi jau laikus parūpēties par drošību, Eiropas kravu pārvadātāji izstrādā zināmus noteikumus, kurus ievērojot, var mazināt vai pat novērst kravas zādzības risku. Viens no šādiem rīkiem - vairāku līmeņu drošības tīkls un ar rīcības veidiem, kas ļautu pasargāt kravas no kibernoziedznieku aktivitātēm. Galvenais uzsvars –uzņēmumiem nepieciešams rūpēties par savu datu aizsardzību, ļoti jāseko līdzi, kam ir nodrošināta piekļuve datiem.
Jo viltus uzņēmumi var tikt izveidoti vienas dienas laikā, balstoties uz nepietiekami aizsargātiem respektablu uzņēmumu identifikācijas datiem.. Lai mazinātu tiešas apzagšanas risku, maršrutā ieteicams izmantot tikai drošas stāvvietas. Arī informācijas apmaiņai par pārvadājumu ir jānotiek tikai starp automašīnas vadītāju un vadības centru, bez starpniekiem.

Tiek izmantoti arī pavadības pakalpojumi

Auto kravu pārvadātāju kompāniju zaudējumi dažādas kravu zagšanas dēļ ir radījuši jaunu pakalpojumu, kas savā būtībā ir pazīstams kopš seniem laikiem – pavadības jeb kravu konvojēšanu, tādējādi pasargājot kravas un vadītājus no jebkādiem ļaundaru uzbrukumiem. Lai gan nozare atzīst, ka nav iespējams dot 100% garantiju pret zādzībām, tomēr ir iespējams būtiski samazināt zaudējumus – gan attiecībā uz transportu, gan pārvadājamajām precēm. Šādi pakalpojumi daudzkārt samazina riska faktoru, it sevišķi „nemierīgās” valstīs un pasaules daļās.
Pavadības pakalpojumu sniedzēji novēro un apsargā gan marķētus, gan nemarķētus kravas transporta līdzekļus, tostarp auto vadītāja atpūtas laikā. Tāpat tiek piedāvāts piesaistīt vietējās valsts drošības spēku struktūras, lai palīdzētu aizturēt un neitralizēt zagļus un pasargātu pārvadātāju ne tikai no kravas zaudēšanas, bet arī finansiālajiem zaudējumiem.
Kā papildus iespēja ir uzturēt regulārus sakarus ar kravas automašīnas vadītāju. Tas ir īpaši noderīgi garos pārbraucienos, kad pastāv lielāka varbūtība, ka iepriekšplānotā situācija ir mainījusies un kravas pārvadātājam var nākties saskarties ar negaidītiem šķēršļiem. Tiešie sakari ar kravas auto vadītāju ļauj nepieciešamības gadījumā ātri reaģēt, piemēram, ja pavadības komandai nepieciešams braukt pa priekšu ar nolūku veikt maršruta drošības novērtējumu. Pavadošās komandas darbinieki ir apmācīti, lai savlaicīgi pamanītu iespējamās lamatas vai laupītājus, tādējādi samazinot laupīšanas risku vai novēršot to pilnībā.

Drukāt

Populārākie raksti

Ķīniešu jaunais gads loģistikā

Ķīniešu jaunais gads loģistikā

Noderīgi pirmo reizi importējot preces

Noderīgi pirmo reizi importējot preces

Loģistikas nozares tendences COVID-19 ēnā

Loģistikas nozares tendences COVID-19 ēnā

Kā sagatavoties melnajai piektdienai?

Kā sagatavoties melnajai piektdienai?