Bauskas apvedceļa izbūve
Nesen pieņemtas pirmās iestrādes Bauskas apvedceļa būvniecībai. Bauskas apvedceļš būs daļa no starptautiskā autoceļa Via Baltica. Apvedceļu plānots uzsākt būvēt laika posmā no 2027. – 2028. gadam, taču darbus plānots pabeigt 2030 gadā.
Gadiem ilgi Bauskas pilsētu ik dienu šķērso simtiem kravas automašīnu. Bauskas apvedceļa izbūve nozīmētu pilsētas atvieglošanu no kravas auto rutīnas plūsmas. Tāpat neatsverams ieguvums būs tieši vietējiem iedzīvotājiem, kuru ikdienas maršruts ved pa Bauskas galvenajām ielām.
Ko nozīmē Bauskas apvedceļa izbūve un kādi būs ieguvumi gan kravu pārvadātājiem, gan vietējiem iedzīvotājiem?
Bauskas apvedceļš atvieglos kravu pārvadājumus
Kravas automašīnu šoferi ir spiesti braukt cauri Bauskai, jo tas ir vienīgais un ātrākais veids kā no Rīgas nokļūt Lietuvā. Ja uzskaitītu transporta līdzekļus, kas stundas laikā šķērso Bausku, aptuveni 85% no tiem būtu kravas automašīnas. Bauskas apvedceļš spētu novirzīt tranzītā braucošo kravas automašīnu plūsmu prom no pilsētas. Tātad kravas automašīnām nebūtu nepieciešams braukt cauri pilsētai, kas ievērojami uzlabotu Bauskas iedzīvotāju ikdienu. Arī kravas automašīnu šoferu ikdiena tiktu atvieglota – nebūtu nepieciešams samazināt ātrumu līdz 50 kilometriem stundā, kā arī attiecīgo posmu varētu izbraukt gan ātrāk, gan ērtāk.
Bauskas iedzīvotāji apvedceļu pieprasīja jau sen
Ir pilnībā saprotama Bauskas iedzīvotāju nostāja, jo jau ilgāku laiku tiek uzsvērta Bauskas apvedceļa nozīme un nepieciešamība. Kravas automašīnas, braucot cauri pilsētai, veido paaugstinātu skaņu, vibrācijas un putekļus. Bauskas pašvaldība 2022. gadā draudēja neatļaut kravas automašīnām braukt cauri pilsētai brīvdienās, lai atslogotu pilsētu un ļautu tai “dzīvot”. Pieaugošā tranzīta satiksme Bauskā un Iecavā jau sen kļuvusi nesamērīga, ņemot vērā pilsētu apmērus. Rīgas-Lietuvas satiksmes intensitāte ir teju trīs reizes lielāka par to mašīnu skaitu, kas šādam ceļam būtu optimāls. 2022. gadā Bauskā vēlējās ieviest kravas automašīnu tranzīta satiksmes slēgšanu brīvdienās.
Bauskas apvedceļš būs daļa no Via Baltica
Autoceļš A7, Rīga-Bauska-Lietuvas robeža ir daļa no starptautiskā autoceļa Via Baltica, kas savieno Helsinkus, Tallinu, Rīgu, Paņevežu, Kauņu, Varšavu un Prāgu. Šobrīd Lietuvā un Latvijā aktīvi tiek atjaunota Via Baltica automaģistrāle, lai to padarītu pēc iespējas drošāku un pievilcīgāku ik vienam ceļu satiksmes dalībniekam. Latvija pakāpeniski pilda nospraustos mērķus, satiksmei atklājot izbūvēto Ķekavas apvedceļu. Nākamie soļi ir skaidri – Salacgrīvas tilta atjaunošana un Bauskas apvedceļa izbūve. Vairāk par automaģistrāli Via Baltica iespējams uzzināt mūsu iepriekšējā rakstā: Automaģistrāles Via Baltica (E67) rekonstrukcija atslogos loģistikas pakalpojumu nodrošināšanu
Apvedceļu plānots pabeigt līdz 2030. gadam
Pie optimālākajiem scenārijiem Bauskas apvedceļu varētu pabeigt līdz 2030. gadam. Tā aktīvo būvniecības fāzi varētu uzsākt laika posmā no 2027. – 2028. gadam. Pēc sākotnējām aplēsēm Bauskas un Iecavas apvedceļa izbūves izmaksas sastāda 352 miljonus eiro. Šis projekts plānots kā Publiskās un privātās partnerības (PPP) projekts, jo no fondiem un klasiskajiem avotiem finansējums ir nepietiekams.
Iedzīvotāju viedokļi dalās
Kā jau pirms katra projekta realizēšanas iedzīvotāju viedokļi dalās. Bauskas apvedceļa izbūve nav izņēmums. Galvenās bažas – līdz ar jaunā apvedceļa izbūvi Bauskas pilsētā ievērojami varētu sarukt tūristu un citu pilsētas apmeklētāju skaits. Tā teikt – tie vienkārši pa šoseju pabrauks garām.
Bauskas apvedceļš ievērojami atvieglos gan kravu pārvadājumu veikšanu, gan nodrošinās “zaļāku” dzīvi Bauskas iedzīvotājiem. Ursus Forwarding ar nepacietību gaida Bauskas apvedceļa atklāšanu. Vienlaikus ceram, ka jaunais apvedceļš būs piemērots arī lielgabarīta un smagsvara kravu pārvadājumu veikšanai!