Izmaiņas kravu pārvadājumos pēc Brexit
Lai arī līdz pārejas posma beigām, kad Apvienotā Karaliste(AK) pamet Eiropas Savienību(ES), ir atlikušas mazliet vairāk par 80 dienām, uz doto brīdi nav skaidrības par izmaiņām kravu pārvadājumos ar Apvienoto Karalisti.
2020.gada 31.decembris ir pārejas posma beigas, kurā Apvienotā Karaliste joprojām atrodas ES muitas savienībā un kopējā tirgū. Kamēr tas ir spēkā, Apvienotajā Karalistē joprojām piemērojami ES tiesību akti un muitas un nodokļu jomā nav manāmu pārmaiņu.
Iesaistītās puses cer, ka tiks noslēgts partnerības līgums, kas ņems vērā ES un Apvienotās Karalistes līdzšinējo kārtību un ekonomiskās saites. Valstu ierēdņi cer uz labāko risinājumu, bet gatavojas sliktākajam.
Pēc būtības Apvienotā Karalistē sāks darboties tieši tādi paši normatīvie akti, kā ar jebkuru no trešajām valstīm - Krieviju, Ķīnu un citām.
Jārēķinās ar to, ka visas tās atļaujas, piemēram, muitas atļaujas, kas uzņēmējiem ir izsniegtas uz doto brīdi un kurās ir iekļauta AK, no 2021.gada 1. janvāra vairs nebūs derīgas. Izmaiņas attieksies arī uz muitas atļaujām, kas izsniegtas Apvienotajā Karaļvalstī.
Tāpat Apvienotās Karalistes izsniegtie EORI numuri vairs nebūs derīgi. VID Muitas pārvaldes Muitošanas metodikas daļas vadītāja Irēna Knoka aicina uzņēmējus, kam ir šādi EORI numuri ir nepieciešami, tos nokārtot tuvākajā laikā, neatliekot līdz gada beigām, tie neuzliek saistības, bet ir vitāli nepieciešami muitas iestādēs. Numurs stāsies spēkā brīdī, no nākamā gada 1. janvāra
Uzņēmējiem pieaugs laiks, ko tie tērē formalitāšu kārtošanai. Labās ziņas ir tās, ka tas nav noteikti jāveic komersantam, šādus pakalpojumus var veikt loģistikas uzņēmumi, ko arī iesaka valsts ierēdņi.
Noteikti pieaugs slogs Nīderlandes ostās un Francijas – Apvienotās Karalistes sauszemes robežā - Eirotunelī. Šobrīd tas tiek risināts, piesaistot papildus ierēdņus un amatpersonas.
Plānojot kravu pārvadājumus, uz vai no Apvienotās Karalistes šī gada beigās, var būt problēmas ar laicīgām piegādēm, jo, izmantot pēdējo brīdi, kad varēs pārvadāt kravas ar esošajiem noteikumiem, velēsies daudzi. Ja radīsies situācija, ka kravas kavēsies uz robežas līdz 2021.gada 1.janvārim ieskaitot, būs jākārto formalitātes pēc jaunās kārtības. Eksporta muitas deklarācijas iesniegt laicīgi pirms šī gada 31.decembri nebūs iespējams.
Vienīgie izņēmumi ir kuģu kravu pārvadājumi, kas pierādīs, ka preču pārvadājumi uzsākti pirms jaunās kārtības stāšanās spēkā – 2021.gada 1.janvāri.
Loģistikas uzņēmuma SIA „Ursus Forwarding” valdes loceklis Edgars Lācis uzsver, ka uzņēmums jau šobrīd ir gatavs palīdzēt saistībā ar kravu pārvadājumiem uz un no Apvienotās Karalistes – sākot ar kravu pārvadājumiem, beidzot ar muitas formalitāšu kārtošanu.
SIA „Ursus Forwarding” ir starptautisks loģistikas uzņēmums, kas dibināts 2007.gada 14.jūnijā. Savā vairāk kā 13 gadu pieredzē ir pierādījis kā nopietns tirgus spēlētājs, par ko liecina uzņēmuma reputācija un ekonomiskie rādītāji.