Jahta ar revolucionāru balstiekārtas tehnoloģiju
Kuģošana mūsdienās ir kļuvusi ar vien populārāka un pieejamāka. Visa veida jūras transports ir pakļauts neregulārām svārstībām ūdenī. Kuģu apkalpei un pasažieriem tas var radīt problēmu – jūras slimību.
Saskaņā ar Amerikas Savienoto Valstu Nacionālās medicīnas centra datiem viens no trim cilvēkiem tiek uzskatīts par ļoti jutīgu pret jūras slimību. Nu tam ir risinājums! Kalifornijā bāzētais uzņēmums Servo Yachts nācis klajā ar inovatīvu risinājumu, kas atvieglos jūras slimības sekas apmēram trešdaļai cilvēku, kuri ir jūtīgi pret neregulārām svārstībām ūdenī. Jaunais mehānisms uzstādīts uz 165 pēdu garas jahtas “Martini 7.0”.
Jahta, kura izstrādāta kopā ar Apvienotajā Karalistē bāzēto dizaina konsultāciju uzņēmumu “Shuttleworth Design”, ietver jaunas stabilizācijas metodes, kas ļauj tai vienmērīgāk pārvietoties pa ūdeni, izvairoties no neregulārām kustībām, vienlaicīgi, tās stabilizējot. Šo tehnoloģiju var izmantot jebkura veida jūras transportam - prāmjiem, kruīza kuģiem, kravas kuģiem, krasta apsardzes meklēšanas un glābšanas kuģiem. Jahtas balstiekārtas sistēma savieno galveno kabīni ar diviem dinamiskiem korpusiem, kas spēj pielāgoties viļņu augstumam un leņķim. Elektriskā piekares tehnoloģija reāllaikā reaģē uz ūdens svārstībām. Izveidotie dubultie korpusi pārvalda un absorbē okeāna radītās svārstības, slīpuma un pacelšanas kustības, nodrošinot lielāku pasažieru komfortu. Šīs tehnoloģijas izstrāde prasījusi astoņus gadus. Tehnoloģija ir daudz efektīvāka nekā pašreizējās jūras stabilizācijas ierīces, kurām nepieciešams ilgāks laiks, lai reaģētu uz neregulārām kustībām. Sistēma arī prasa ļoti maz enerģijas, nav iesildīšanās laika un nav sarežģītas sistēmas. Papildus pilnīgas stabilizācijas nodrošināšanai sistēmai ir unikāla iespēja sinhronizēt klāja kustību ar citu kustīgu mērķi, piemēram, kad piestāj blakus lielākam kuģim vai izvelk mazāku kuģi jūrā. Rezultātā kuģi var pārvietoties lielā ātrumā pa ūdeni, praktiski nesajūtot kuģa šūpošanos.
Kā aizsākās jaunās tehnoloģijas izveides process? Sistēma ir unikāla un Sanfrancisko līcī testēta uz dažāda lieluma kuģiem sākot no 17 līdz 45 pēdu garām laivām. Testēšanas process ilga 8 gadus, līdz beidzot izdevās atrast vispiemērotāko risinājuma jebkura garuma kuģiem. Tehnoloģija tika testēta uz zvejas kuģiem, privātām jahtām un pat robežsardzes un policijas laivām. Ātrums un stabilitāte ir nozīmīga kuģniecības sastāvdaļa. Tas padara jūras transportu cilvēkiem daudz pievilcīgāku. Koncepciju radījis Deivids Hols, produktīvs izgudrotājs, kurš pirms iesaistīšanās jūras industrijā radīja audio sistēmas un strādāja pie robotikas un datoriem, kā arī optikas un lāzeriem. Viņš ir plaši pazīstams speciālists, kurš veidojis gaismas noteikšanas un diapazona (LIDAR) 3-D kartēšanas sistēmu. Daudzi esot prātojuši, kādēļ šo laivu sērija nosaukta “Martini”, ļoti vienkārši – lai dzērienu martīnī varētu baudīt tā, lai brauciena laikā tas neizšļakstītos no glāzes. Dažādās izstādēs šīs laivas ir iemantojušas lielu slavu un atzinību. Eksperti un entuziasti ar nepacietību ir gaidījuši vairāku eksperimentu un testēšanas rezultātus.
Sagaidāms, ka šī tehnoloģija varētu izmainīt kuģošanas nozari un aiz vien vairāk laivu un jahtu īpašnieki izvēlēsies šo tehnoloģiju. Tas ir milzīgs izaugsmes punkts, kas kuģniecību un visu nozari var pacelt pa visam citā līmenī. Cilvēcei tūkstošiem gadu ir bijušas laivas, un tūkstošiem gadu cilvēki ir saslimuši ar jūras slimību – šī tehnoloģija to mainīs!