Jaunais apvedceļa tilts Salaspilī

Jaunais apvedceļa tilts Salaspilī

Ik vienam ir skaidrs, ka lielo pilsētu apvedceļiem ir jābūt tādiem, pa kuriem iespējams netraucēti pārvietoties. Šobrīd Rīgas apvedceļa maršruts šķērso Daugavu pāri Rīgas HES dambim - A4 Rīgas apvedceļš (Baltezers–Saulkalne) un A5 Rīgas apvedceļš (Salaspils–Babīte).

Ja sākotnēji tas spēja nodrošināt vieglo automašīnu un kravas automašīnu caurlaidību, tad mūsdienās, ņemot vērā auto kravu pārvadājumu pieaugumu un kopējo automašīnu skaita palielināšanos, Rīgas HES tilts nespēj nodrošināt pietiekamu un netraucētu plūsmu. 

2021. gadā tika izskatīti vairāki risinājumi mobilitātes uzlabošanai – tika pieņemts lēmums izbūvēt jaunu kombinēto divu līmeņu tiltu Salaspilī. Rail Baltica dzelzceļa līnija atradīsies zemākā līmenī, aptuveni 12 metrus virs ūdens. Šoseja atradīsies virs tilta, nodrošinot 2 joslas katrā virzienā, 22 metru augstumā virs Daugavas. Grandiozais projekts būs viens no sarežģītākajiem Baltijā un visā Rail Baltica līnijā. Visā pasaulē šobrīd ir tikai 4 līdzīgi tilti! Kādēļ šis projekts ir tik nozīmīgs?

Lai iegūtu padziļinātākus projektēšanas datus, 2021. gada vasarā tika uzsākti upes gultnes ģeoloģiskie pētījumi. Šim nolūkam tika izbūvēta 25m x 25m liela platforma. Platforma ļāva speciālistu komandai droši un precīzi noturēt urbšanas iekārtu pareizajā stāvoklī. Daugavas teritorija, kurā tiks veikta tilta izbūve, ir pakļauta 1. un 2. pasaules kara lādiņu sprādziena riskiem. Pirms darbu uzsākšanas Latvijas Nacionālo bruņoto spēku ūdenslīdēju komanda veica upes gultnes vizuālo pārbaudi, lai pārliecinātos, ka gaidāmo būvdarbu zonas ir drošas. Kopumā tika izpētītas 8 vietas. Urbumi tika veikti diapazonā no 35 līdz 50 m dziļumā zem upes gultnes. 

Zināmā mērā tilta būvniecība ir saistīta ar Salaspils intermodālā kravu termināļa būvniecību. Salaspils kravu pārkraušanas termināļa plānotā teritorija ir aptuveni 150 ha. Šis kravu terminālis robežosies ar Rail Baltica līniju aptuveni 7 km garumā un tajā plānoti gan Eiropas standarta sliežu platuma (1435 mm) sliežu ceļi, dubultā platuma sliežu ceļi, kā arī viens 1520mm sliežu ceļš. Salaspils kravu terminālim Rail Baltica projektā ir stratēģiski un ekonomiski svarīga nozīme, lai Latvijā attīstītu daudzveidīgu kravu pārvadājumu iespējas starptautiskajos kravu pārvadājumos. Kravu terminālis būs daļa no Salaspils intermodālā loģistikas centra, kurā papildus kravu pieņemšanai, nosūtīšanai un apstrādei, uzņēmējiem būs iespēja attīstīt ražotnes un noliktavasDzelzceļa kravu pārvadājumi Latvijā kļūs vēl pieprasītāki un modernāki. Jaunā termināļa izbūve paver daudz plašākas loģistikas iespējas Latvijā! 

Viena lieta ir modernākas kravu pārvadājumu iespējas, bet, ko tas nozīmē automašīnu vadītājiem? Šobrīd, paskatoties kartē, redzam, ka Rīgas apvedceļš Salaspilī nosacīti beidzās jeb “atduras” Daugavā. Tilta būvniecība gan automašīnu pārvietošanos, gan auto kravu pārvadājumus ievērojami atvieglos. Tiks ietaupīti gan nobrauktie kilometri, gan ietaupīts laiks, kuru šobrīd nākas pavadīt Salaspilī un Ķekavā. Lai Rīgas apvedceļš būtu veiksmīgs un maksimāli novirzītu transporta plūsmu no pilsētas centra, svarīgs ir ceļš, uz kura maksimāli maz nepieciešams apstāties vai samazināt ātrumu. 

Konkrēti būvniecības datumi vēl nav noteikti, taču sagaidāms, ka tilta būvniecību varētu sākt 2023. gada nogalē. Moderna un mūsdienīga ceļu infrastruktūra ir būtisks noteikums, lai valstī kopumā būtu novērojama ražošanas nozares izaugsme. Ražošana ir tikpat svarīga kā gatavās produkcijas realizēšana. Ja ceļu infrastruktūra neļauj nodrošināt ērtu un mūsdienīgu preču un produktu transportēšanu – nekas cits neatliek, kā nākamo ražošanas uzņēmumu būvētu tur, kur ir labāk attīstīta ceļu infrastruktūra.

Līdzīgie raksti

Darba laiki

  • P9.00 - 17.00
  • O9.00 - 17.00
  • T9.00 - 17.00
  • C9.00 - 17.00
  • P9.00 - 17.00
  • S -
  • Sv-

Kontakti

Raunas iela 44/1 LV-1039 Rīga, Latvija

+371 66100250

E-pasts: uzzinicenu@ursus.lv

Seko mums