Jūras konteineru dzīves cikls

Jūras konteineru dzīves cikls

Mūsdienās teju 90 procenti visu jūras konteineru tiek ražoti Ķīnā un tā nebūt nav tikai sakritība. Šī, uz eksportu orientētā valsts, ir slavena ne tikai ar savām izdevīgajām darbaspēka izmaksām, bet arī ar jaudīgo tērauda kausēšanas rūpniecību.

Ķīna spēlē stratēģisku lomu arī jūras konteineru dzīves cikla maksimālas izmantošanas jautājumā.

Vairumā gadījumu jauni jūras konteineri, kas tiek izgatavoti Ķīnā, tiek piekrauti ar precēm un nosūtīti lielajiem tirdzniecības partneriem, parasti ASV vai Eiropā. Šādi darījumi parasti tiek dēvēti par «vienvirziena ceļojumu», jo, pēc nonākšanas galamērķī, konteineri tiek pārdoti nevis sūtīti atpakaļ. Būdami praktiski jauni, šie konteineri var uzticami kalpot vēl 25 gadus un ilgāk. Tādējādi tiek ietaupītas izmaksas par tukšu konteineru sūtīšanu atpakaļ, kas nebūt nav lēts prieks.

Kravu pārvadātājs pēc konteinera vienvirziena ceļojuma to pārdod vietējiem kravu pārvadātājiem. Šāds konteiners retos gadījumos paliek pie sava pirmā pircēja uz ilgu laiku. Kamēr vien konteiners tiek atzīts par derīgu kravu pārvadāšanai, tas vairākkārt maina īpašnieku.

Dzīves ciklu ietekmē daudz faktoru

Jūras konteineri tiek uzskatīti par vienām no izturīgākajām konstrukcijām pasaulē. Tie tiek izgatavoti no tērauda, kas ir īpaši izturīgs pret laikapstākļu iedarbību. Turklāt konteineru virsma tiek rūpīgi pārklāta ar īpaši izturīgām krāsām. Jūras konteiners ir vēja un ūdens necaurlaidīgs, tomēr, pat šādi izgatavots, tas nav pasargāts no metāla galvenā ienaidnieka - rūsas. Pat augstākās klases rūpnieciskās krāsas un pārklājumi nav spējīgi ilgstoši turēties pretī sāļajam okeāna ūdenim un skarbajiem klimatiskajiem apstākļiem. Turklāt, lai pasargātu kuģus no apledošanas, tie tiek regulāri apstrādāti ar sāls šķīdumu, līdzīgi, kā to ziemā dara ar autoceļiem. Papildus konteineram vēl arī jāiztur milzīgs svars, jo uz kuģa tie tiek sakrauti 8-9 kārtu augstās rindās. Piemēram, 20 pēdu konteineri spēj izturēt līdz pat 27 tonnu svaru uz jumta. Tomēr rūsa un nelieli bojājumi ar laiku vājina konteinera konstrukcijas stiprību. Tāpēc jūras pārvadājumos šāds konteiners tiek izmantots vien 10-15 gadu. Pēc tam, jūrnieku terminoloģijā runājot, tas tiek norakstīts uz krastu un vēl kādus padsmit gadus pārvadā kravas, ērti novietojies kādas kravas automašīnas aizmugurē.

40 pēdu konteineri parasti kalpo nedaudz ilgāk

40 pēdu konteineri parasti kalpo nedaudz ilgāk nekā 20 pēdu konteineri. Lielie konteineri reti tiek pilnībā piekrauti, tomēr uz kuģiem tos izmanto biežāk nekā divreiz mazākos līdziniekus. Tādējādi rūsas un bojājumu risks palielinās. Šajā gadījumā ļoti liela nozīme ir krāsas pārklājumam. Pareizi izvēlēts un uzlikts krāsas pārklājums var ievērojami pagarināt konteinera jūras dzīves ciklu. Kad konteiners vairs nav derīgs jūras un citu kravu pārvadājumiem, tas dod iespēju izpausties radošiem un darbīgiem cilvēkiem, kas tos pārvērš par dzīvojamām mājām, birojiem, preču un instrumentu noliktavām un pat tualetēm. Tādējādi savu atlikušo dzīves ciklu konteiners mierīgi pavada, iespējams kādā piemājas dārziņā, klusībā atceroties savas jaunības vētrainos piedzīvojumus. Un nedrīkst piemirst - konteineru var arī pārkausēt, izmantojot vērtīgo tēraudu jaunu konteineru ražošanā.


Drukāt   E-pasts

Populārākie raksti

Ķīniešu jaunais gads loģistikā

Ķīniešu jaunais gads loģistikā

Noderīgi pirmo reizi importējot preces

Noderīgi pirmo reizi importējot preces

Loģistikas nozares tendences COVID-19 ēnā

Loģistikas nozares tendences COVID-19 ēnā

Kā sagatavoties melnajai piektdienai?

Kā sagatavoties melnajai piektdienai?