Ķīnas Zelta nedēļa jeb kur ir mans konteiners?

Ķīnas Zelta nedēļa jeb kur ir mans konteiners?

Zelta nedēļa Ķīnā ir laiks, kad uz nedēļu tiek apturēta gandrīz visa valsts darbība. Ir iespējami kravu pārvadājumu kavējumi, steiga sākās jau 3-4 nedēļas pirms gaidāmajiem svētkiem.

Pēdējā brīdī kravu vairs nav iespējams nosūtīt. Septiņu dienu valsts svētku laikā gandrīz visi uzņēmumi, rūpnīcas, kā arī valdības organizācijas būs slēgtas, kas nozīmē, ka ražošana tiks palēnināta vai pilnībā pārtraukta. Lidostas, ostas un noliktavas strādās ar ierobežotu jaudu, bet muitas būs slēgtas. Zelta nedēļa sākās 1. oktobrī un ilgst līdz 7. oktobrim. Ķīnā valda ļoti spēcīga ietekme uz svētku svinēšanu un reliģiju. Zelta nedēļa ir brīvdienas pirms populārā Ķīniešu Jaunā gada, kad loģistikas nozare tiks paralizēta uz mēnesi. 

Neskatoties uz globālo pandēmiju Zelta nedēļa notiks pēc ierastajām tradīcijām. Saistībā ar nesenajiem notikumiem Āzijas un Klusā okeāna reģionā, šī gada Zelta nedēļa var palielināt ietekmi uz pārvadājumiem dažādās nozarēs un reģionos.Tā kā pirms svētku steiga parasti sākas 3-4 nedēļas pirms galvenā notikuma, tiek paātrināti ražošanas procesi, lai kravas savlaicīgi nosūtītu.

Kā Zelta nedēļa ietekmēs jūras kravu pārvadājumus? 

Jūras kravu pārvadājuma nozarē tiks ietekmētas parastās eksporta un importa darbības. Šogad situācija ir ļoti dinamiska, jo pastāv nopietni ostas sastrēgumi un pakalpojumu traucējumi. Ienākošos sūtījumus ieteicams izņemt līdz svētkiem, lai izvairītos no nevajadzīgām uzglabāšanas vai aizturēšanas izmaksām. Pašlaik jūras pārvadājumu tirgus ir ļoti saspringts ar ostu sastrēgumiem. Situācija jūras pārvadājumos joprojām ir saspringta, un izmaksas varētu tikai pieaugt līdz pat gada beigām. Lai nodrošinātu vietu, ir nepieciešama iepriekšēja 6-8 nedēļu rezervācija.

Kā Zelta nedēļa ietekmēs avio kravu pārvadājumus? 

Gaisa importa gadījumā tiks apstrādāti tikai tie sūtījumi, kam ir iepriekšēja rezervācija. Ķīnas muita brīvdienās nestrādās. Tāpēc importa sūtījumi netiks apstrādāti. Gaisa kravu pārvadājumu telpa būs ļoti šaura, un iesaistīto resursu daudzums apstrādes procesā būs neliels. Svētki viennozīmīgi izraisīs ilgāku kravu apstrādes laiku un augstākas izmaksas. 

Kā Zelta nedēļa ietekmēs dzelzceļa kravu pārvadājumus? 

Regulārie pārvadājumi netiek ietekmēti, bet ir atkarīgi no jaudas un personāla pieejamības. Ķīnas muita tiks slēgta no 1. oktobra līdz 3. oktobrim, un no 4. oktobra līdz 7. oktobrim darbosiesar nelielu jaudu. Muitas formalitāšu kārtošana var netikt veikta laikā ierobežotā darbaspēka dēļ. Šogad, neskatoties uz pirmssvētku steigu, jauda septembrī ir ļoti ierobežota. Līdz ar to ir sagaidāms, ka oktobrī izmaksas pieaugs lielā pieprasījuma dēļ.

Svētku ietekmē visvairāk skartie reģioni

Vai zinājāt, ka Zelta nedēļa var ietekmēt pat tad, ja parasti netiek sūtītas preces uz Ķīnu vai no tās? Svētku laiks apvienojumā ar problēmām ostās un globālo pandēmiju ir radījis vispasaules loģistikas ķēžu traucējumus, kas lielā mērā var ietekmēt gaidāmos sūtījumus. Saskaņā ar vietējo ekspertu un reģionālo tirdzniecības vadītāju teikto, trīs visvairāk skartie reģioni pirms un pēc Ķīnas Zelta nedēļas būs Ziemeļamerika, Āzijas Klusā okeāna reģions un Ziemeļeiropa.

Tā kā globālais pieprasījums pēc kuģiem sasniedz nepieredzētu līmeni, radot pārslodzi, loģistikas darbinieki saskaras ar ievērojamu fraktēšanai pieejamo kuģu trūkumu. Ekstremālu laika apstākļu dēļ palielinās vietējās problēmas - smagā taifūna sezona apdraud piegādes ķēdi Ķīnā un tuvējās valstīs. Kamēr saspringtā kuģniecības nozare cenšas izdzīvot pandēmijas laikā, ekspeditoriem ir vēl viens šķērslis. Eksperti prognozē, ka no augusta līdz decembrim Klusā okeāna ziemeļrietumus un Dienvidķīnas jūru sasniegs aptuveni 16 līdz 18 taifūni. Jaunākie sastrēgumi Āzijas un Klusā okeāna reģionā un Ziemeļamerikā neizbēgami ietekmē arī Eiropas galvenās ostas.

Tuvojoties gada pēdējam ceturksnim situācija pārvadājumu nozarē paliek aiz vien saspringtākā, tāpēc vislabākais ieteikums ir piegādes plānot laicīgi, lai pēc iespējas mazāk nāktos izjust svētku radītās sekas uz loģistiku, kā arī globālas tendences – jūras kravu sastrēgumus, konteineru trūkumu un vispasaules pandēmiju.


Drukāt   E-pasts

Populārākie raksti

Ķīniešu jaunais gads loģistikā

Ķīniešu jaunais gads loģistikā

Noderīgi pirmo reizi importējot preces

Noderīgi pirmo reizi importējot preces

Loģistikas nozares tendences COVID-19 ēnā

Loģistikas nozares tendences COVID-19 ēnā

Kā sagatavoties melnajai piektdienai?

Kā sagatavoties melnajai piektdienai?