Ķīniešu jaunais gads loģistikā

Ķīniešu jaunais gads loģistikā

Kā ierasts, katru gadu Ķīna svin savu jauno gadu atšķirīgi no pārējās pasaules. Šīs dienas oficiāli Ķīnā ir brīvdienas, kad tiek aizvērti veikali, ražotnes un noliktavas, kas loģistikas nozari paralizē uz vairākām nedēļām. Kravu pārvadājumi tiek kavēti pat mēnešiem.

Svētku svinēšana notiek pēc ķiniešu kalendāra, pirmajā ziemas jaunmēnesī, kad beidzies pilns mēness cikls. Katru gadu datumi var mainīties, taču tie iekrīt periodā no 21. janvāra līdz 21. februārim. 2021. gada ķīniešu jaunais gads iekrīt 12. februārī. Varētu šķist, ka ķīniešu jaunais gads ir kaut kas sarežģīts un mistisks, bet patiesībā tam ir ļoti vienkāršs izskaidrojums –tiek svinēta pavasara atnākšana un dabas pamošanās pēc ziemas. Pēc ķīniešu uzskatiem, šajās dienās atdzīvojas zeme.

Nepieciešams pārzināt konkrētās valsts svētku dienas


Pirms plānot loģistikas iespējas un tranzītu, ļoti svarīgi ir pārliecināties, vai plānotajā laikā attiecīgā valsts nesvin kādus nozīmīgus svētkus, kā, piemēram, Ķīna svin savu jauno gadu. Kravu pārvadājumi, avio kravu pārvadājumi, jūras kravu pārvadājumi un citas alternatīvās loģistikas iespējas tiek iekavētas viena iemesla dēļ – Ķīnā lielākais vairums savu jauno gadu svin līdz 15 dienām, taču ir atsevišķi uzņēmumi un pārdevēji, kas atpūšas vēl ilgāk. Lielākā daļa rūpnīcu Ķīnā tiek slēgtas vienu nedēļu pirms ķīniešu jaunā gada, un ražošana tiek atjaunota tikai pēc divām līdz trīs nedēļām pēc svētkiem. Kopumā Ķīnas jaungada dēļ rūpnīcas slēgšana atbilst 3 līdz 4 nedēļām, kas mūsdienās ļoti ietekmē ražošanu visā pasaulē. Jāatceras, ka ražošana ir lēnāka nekā parasti, pat pāris nedēļas pēc tam, kad ražošana ir atsākta, kas nozīmē, ka Āzijas importētājiem un ražošanas uzņēmumiem tas kopumā ir vesels ceturksnis. Var rasties jautājums, bet, ja darbiniekiem maksātu vairāk, vai viņi strādātu arī svētkos? Tad atbilde ir nē, nestrādātu. Ķīnā valda spēcīga ietekme uz reliģiju un svētku svinēšanu, kā arī šīs svinības lielai daļai strādnieku ir vienīgais laiks, kad satikt savus radus.

Avio un jūras kravu pārvadājumi svētku laikā ir iespējami ?


Ironiski, bet jā, jūras un gaisa transports darbojas salīdzinoši daudz, nekā ierasts šajā periodā. Varētu rasties jautājums, bet kādēļ tad loģistikas nozare šajā laikā ir apgrūtināta? Atbilde ir ļoti vienkārša. No rūpnīcas uz tuvāko ostu vai lidostu preces nav iespējams piegādāt. Kad rūpnīcas durvis ir slēgtas, nav neviena personāla, kas varētu apstrādāt un pieņemt vai atdot sūtījumu. Darbs pārvadātājiem apstājas. Šis svētku laiks, gandrīz uz mēnesi, pēkšņi pārtrauc visu ražošanu. Visi produkti, kas nav nosūtīti un sagatavoti, iestrēgst rūpnīcā. Jauna produkcija netiek ražota. Neviens ienākošais pasūtījums netiks apstrādāts.

Ietekme uz jūsu piegādes ķēdi


Rodas jautājums, kāpēc ķīniešu jaunajam gadam ir tik liels potenciāls traucēt sūtījumus? Tas lielā mērā ir saistīts ar to, ka gandrīz visas rūpnīcas un ražotāji valstī ir slēgti, turklāt brīvdienas ietekmē arī citas Dienvidaustrumāzijas valstis, kas nozīmē turpmāku ietekmi uz transporta nozari visā reģionā. Attiecīgi daudzi uzņēmumi cenšas virzīt jūras transportu, kas, savukārt, rada sastrēgumu problēmas līdz Ķīnas jaunajam gadam.
Kas jums jādara, lai jūsu krava tiktu transportēta vienmērīgi un bez kavēšanās? Lai izvairītos no dārgiem kavējumiem, iesakām savlaicīgi rezervēt un nosūtīt kravu. Plānošana un sagatavošana ir galvenais. Nosūtītāji vēlas izveidot pietiekami daudz krājumu, lai apmierinātu biznesa vajadzības līdz mēnesim pēc Ķīnas jaungada. Vislabāk ir izveidot plānu, cik daudz preču vajadzēs 2021. gada pirmajos trīs līdz četros mēnešos. Pat pēc jaungada ostās ir liels kravu apjoms, kas nozīmē, ka konteineru vietas ir ne tikai maz, bet arī kravu izmaksas ir lielākas. Ir ļoti svarīgi pārliecināties, vai preces, ja iespējams, nonāk ostā 7 līdz 10 dienas pirms plānotā iekraušanas datuma, ja pats organizējiet transportu uz galamērķi. Palielināts kravu apjoms nozīmē, ka kravas automašīnu satiksme kavējas. Covid-19 pandēmijas gads rada papildu problēmas. Pēc kravu apjomu krituma gada sākumā un vidū, īpaši izplatītāji no Eiropas, ASV un Dienvidamerikas pasūtīja un turpina pasūtīt lielu daudzumu preču, kas jāpārvadā uz attiecīgo galamērķa valsti. Tā kā importa trūkuma dēļ Ķīnā ir pārpildītas ostas, šobrīd trūkst tukšu konteineru. Turklāt dažās galamērķa ostās (piemēram, Losandželosā) dažreiz ir sastrēgumi, tāpēc tukšo konteineru atgriešanās ir lēna.


Lai iespējami mazāk izjustu svētku sekas loģistikā, lūk ieteikumi, kas atvieglos šo periodu. Iesakām veidot ciešas attiecības ar Ķīnas piegādātājiem un ražotājiem, tas noved pie sadarbības un informācijas koplietošanas, kas var dot jums priekšstatu par procesā esošo pasūtījumu statusu. Negaidiet pēdējo brīdi! Atliekot pasūtījumu uz pēdējo mirkli, ļoti iespējams, ka pasūtījumu nesaņemsiet laikā. Optimizējiet savu krājumu. Izveidojiet krājumus pareizajās vietās visā pasaulē, izmantojot krājumu optimizācijas plānošanas loģiku, lai kartētu prognozēto pieprasījumu ar plānoto piedāvājumu. Iegūstiet loģistikas tiesības. Pārvaldiet savu Ķīnas ražotāju loģistiku līdz savām durvīm, plānojot, rezervējot un apstiprinot transporta sūtījumus jau laikus. Jo tuvāk svētkiem, jo kravu pārvadājumu cenas palielinās.


Drukāt   E-pasts

Populārākie raksti

Noderīgi pirmo reizi importējot preces

Noderīgi pirmo reizi importējot preces

Loģistikas nozares tendences COVID-19 ēnā

Loģistikas nozares tendences COVID-19 ēnā

Kā sagatavoties melnajai piektdienai?

Kā sagatavoties melnajai piektdienai?

Izmaiņas kravu pārvadājumos pēc Brexit

Izmaiņas kravu pārvadājumos pēc Brexit