Kravas automašīnu šoferi dažādās valstīs
Auto kravu pārvadājumi nodrošina visu pasaules loģistikas asinsriti. Pavisam nesen ziņojām par kravas automašīnu vadītāju ikdienu, bet kā būtu ar kravas automašīnu šoferiem, piemēram, Āfrikā?
Vai kādā tuksnesī, kur brauciens varētu šķist kā sods? Vai tieši otrādi – atpūta no ierastā dzīves skrējiena? Katrā valsti ir dažādi auto kravu pārvadājumu noteikumi, bet šoreiz vairāk parunāsim par dažādām lietām un niansēm, ar kurām kravas automašīnu šoferiem nākas sastapties ikdienas darbā. Kurā valstī ir visinteresantākās kravas automašīnas vai lielākā darba samaksa?
Atalgojums
Lielāko daļu kravas automašīnu šoferu interesē viņu kolēģu darba samaksa citā valstī. Varētu šķist negodīgi, kāpēc citā valstī par tādu pašu paveikto darbu samaksa atšķiras? Esam apkopojuši TOP 3 valstis, kurās, strādājot par kravas automašīnas šoferi, iespējams nopelnīt visvairāk. Ar būtisku izrāvienu pirmo vietu ieņem Šveice, kur darba samaksa gadā ir aptuveni 70 000 USD. Godpilno otro vietu ieņem Austrālija, kur gada darba samaksa ir aptuveni 55 000 USD. Turpat līdzās seko Beļģija ar nedaudz vairāk kā 50 000 USD.
Kravas automašīnu vadīšana ar senu vēsturi
Pakistāna ir valsts, kurai auto kravu pārvadājumi ir neatņemama loģistikas sastāvdaļa, vienlaikus, tai ir sena vēsture. Pēc atdalīšanās no Indijas 1947. gadā, pakistānieši vēlējās, lai viņu kravas automašīnas atšķirtos. Tieši tāpēc Pakistānai piederošās kravas automašīnas izskatās līdzīgas cirka automašīnām. Šīs kravas automašīnas galvenokārt kravas ved pa Karakoramas kalnu ceļiem, kas savieno Pakistānu un Ķīnu. Ceļš ir bīstams, taču krāšņiem skatiem pilns. Šauri ceļi un kalnu apvidus ir īsts izaicinājums pat pieredzējušiem kravas automašīnas šoferiem. Musonu lietus dēļ vasarā ceļš tiek izskalots, bet ziemā to apdraud lavīnas. Pat mazākā pieļautā kļūda var izrādīties liktenīga.
Meža ielenkumā
Otrā zemeslodes pusē kravas automašīnu vadītāji ikdienā var piedzīvot spriedzes filmām cienīgus notikumus. Kā zināms, tad Brazīlija ir pazīstama ar saviem Amazones mežiem. Cauri atmežotajiem meža posmiem notiek aktīva auto kravu pārvadājumu kustība, bet, kas notiek, ja, piemēram, kravas automašīnai naktī nepieciešams remonts un tālāka kustība nav iespējama? Tāpat Brazīlijā ir dažādas pilsētas, kurās nav ieteicams uzturēties diennakts tumšajā laikā. Brazīlijas loģistikas nozares 2018. gadā pierādīja, ka bez auto kravu pārvadājumiem valsts pastāvēšana nav iespējama. 2018. gadā kravu pārvadātāji rīkoja streiku, protestējot par straujo degvielas cenu kāpumu. Dažu dienu laikā valsts ekonomika sāka sabrukt sakarā ar piegādes ķēdes apturēšanu. Pietrūka degvielas un pārtikas. Pārtikas cenas sadārdzinājās desmitkārtīgi.
Šoferu lielākais bieds – laikapstākļi
Laikapstākļi būtiski ietekmē auto kravu pārvadājumus visā pasaulē. Viens no problemātiskākajiem reģioniem ir ASV un Kanāda. Ziemas mēdz būt tik bargas, ka sniega vētras laikā kravas automašīnu vadītāji var tikt iesprostoti pat vairākas nedēļas. Šauri, apledojuši un sniegoti ceļi ir kravas automašīnu vadītāju ikdiena. Tāpat spēcīgs lietus un vējš var apturēt un iesprostot kravas automašīnu vadītājus uz vairākām dienām.
Kad runa ir par laikapstākļiem, sniegs un vējš nav vienīgais, kas spēj izjaukt loģistikas ķēdes. Arī pārmērīgs karstums ir viens no iemesliem, kādēļ kravas automašīnu vadītāji var nonākt visai nepatīkamās situācijas. Kamēr automašīna brauc, kondicionēšanas sistēma darbojās un šoferis karstumu nejūt. Bet, ja kravas automašīna tuksneša vidū salūst un tuvākā palīdzība ir vairāku stundu attālumā?
Kravas automašīnu šoferu ikdienas dzīves dažādos kontinentos atšķiras. Kravu pārvadātājiem visā pasaulē ik dienu ir jātiek galā ar dažādiem izaicinājumiem. Kravas automašīnas vadīšanai ir jābūt arī kā sava veida aicinājumam – daļai no dzīves veida. Tā ir ilgstoša prombūtne gan no mājām, gan no ģimenes un draugiem ar mūžīgu ceļu zem kājām.