Lidostas “Rīga” attīstības vīzija

Lidostas “Rīga” attīstības vīzija

Nav noslēpums, ka lidosta “Rīga” infrastruktūra ir sasniegusi savu kapacitāti, un ir nepieciešamas modernizācijas un paplašināšanās. Lidosta izvirzījusi mērķi turpmākajos gados kļūt par nozīmīgu aviācijas centru Ziemeļeiropā.

Investējot drošā un ilgtspējīgā lidostas infrastruktūrā, plānots veicināt lidostas konkurētspēju reģionā. Plānots, ka kopējās investīcijas lidostā līdz 2027. gadam sasniegs 247 miljonus eiro. Lidostai “Rīga” ir milzīga loma Latvijas tautsaimniecības izaugsmē un attīstībā, vienlaikus veicot drošu un ērtu savienojamību pasažieriem un biznesam.

Attīstības vīzijā iekļauti četri galvenie uzdevumi. Paplašināt pasažieru terminālu, iegūstot papildus 30 000 m2 platības. Šī platība tiks izmantota termināla modernizācijai, drošības kontroles, bagāžas apstrādei un klientu ērtību uzlabošanai. Tāpat arī autostāvietām un komercplatībām, vienlaikus savienojot jauno “RailBaltic” lidostas staciju. Svarīga loma attīstībā būs lidostas biznesa parka paplašināšana ar viesnīcām, biroja centriem, loģistikas un kravu noliktavām. Paplašināšanās sniegs attīstības iespējas uzņēmējdarbībai, vienlaikus radot jaunas darbavietas. Paredzams, ka kopējā lidostas biznesa parka paplašināšanās platība būs apmēram 24 ha. Aviācijas kravu un e-komercijas palielināšanai, plānots izveidot "Rix Cargo City", radot jaunas iespējas gaisa kravu un e-komercijas noliktavu būvniecībai ar tiešu piekļuvi 2020. gadā atvērtajam jaunajam kravu peronam. Ambiciozs plāns - lidosta līdz 2050. gadam apņēmusies kļūt par klimatneitrālu lidostu. Tas paredz energoefektivitātes un efektīvu resursu izmantošanu, piemēram, saules paneļu un citu alternatīvo enerģijas ieguves risinājumu ieviešanu. Lidostā plānots izmantot videi draudzīgus pārvietošanās līdzekļus. Tāpat tiks veidoti dažādi risinājumi, lai mazinātu lidmašīnu radītos trokšņus.

Pēdējo pirmspandēmijas gadu rādītāji apliecina lidostas "Rīga" stabilās un neapstrīdamās līderpozīcijas Baltijā. Pateicoties veiksmīgai infrastruktūras attīstībai, nacionālā pārvadātāja "airBaltic" izaugsmei, konkurētspējīgai tarifu politikai, un, izmantojot ģeogrāfiskā stāvokļa priekšrocības, lidosta "Rīga" ir pozicionējusi sevi kā reģionālu gaisa satiksmes centru Ziemeļeiropā. Jaunais attīstības plāns paredz palielināt apkalpotu pasažieru skaitu līdz 9 miljoniem. Vienlaikus paredzams, ka jaunie uzlabojumi spēs palielināt avio kompāniju punktualitātes reitingu. Vispasaules pandēmija parāda to, cik svarīga ir e-komercijas kravu apstrāde, tādēļ paredzams, ka jaunās vīzijas ietvaros būtiski tiks uzlabota tieši kravu apstrāde – līdz 48,5 tonnām gadā. Vienlaikus tiks attīstīts piemērots klimats biznesam, izveidojot izcilus un ērtus savienojumus. Lidosta “Rīga” varētu kļūt ļoti pievilcīga dažādu jaunu uzņēmēju ienākšanai Latvijā. 

Lidostas attīstības vīzija ir aktualizējusi jautājumu par rezerves lidlauka izveidi. Vai esat aizdomājušies, kur lidmašīnas nolaižas, ja Rīgā dažādus drošības apsvērumu dēļ tas nav iespējams? Katra aviokompānija var izvēlēties savus rezerves lidlaukus. Ņemot vērā Latvijas avio sistēmas infrastruktūru, tuvākie rezerves lidlauki ir Lietuva vai Igaunija. Šī gada sākumā bija situācijas, ka lidmašīnas slikto laikapstākļu dēļ nevarēja nosēsties Rīga un tika pārvirzītas uz rezerves lidlaukiem, tas savukārt lika uzdot jautājumu, vai Latvijai nevajadzētu rezerves lidlauku? Tika diskutēts par Lielvārdes militāro lidlauku un Liepājas lidostu, taču infrastruktūra pašlaik neļauj šādas operācijas veikt. Lidostas ir norādījušas, ka tehniski lidaparātus uzņemt varētu, bet nav pietiekamu resursu, lai veiktu muitas darbības, vai citas nepieciešamās lietas. Ārkārtas situācija nosēšanos varētu veikt, taču pēc lidmašīnas nosēšanās pasažieriem tajā būtu jāuzturas tik ilgi, līdz ierastos atbildīgie dienesti, piemēram, muita. Pagaidām par šo jautājumu netiek aktīvi diskutēts, taču sagaidāms, ka tuvākajā laika posmā noteikti būs nepieciešami risinājumi. 

Lidostas attīstības vīzija ir skaidra un saprotama, kā arī nospraustie mērķi un kvalitātes prasības ir pietiekami augstas. Latvija var lepoties, ka pēc 5 gadiem spēs piedāvāt izcilu avio satiksmes uzlabojumu, drošību, un spēju piedāvāt pasažieriem vēl labāku kvalitāti, servisu un ātrumu. Uzlabojumi viennozīmīgi palīdzēs uzlabot kravu plūsmu un pārkrauto kravu apjomu. 

Related Articles

Noderīgi pirmo reizi importējot preces

Noderīgi pirmo reizi importējot preces

Loģistikas nozares tendences COVID-19 ēnā

Loģistikas nozares tendences COVID-19 ēnā

Kā sagatavoties melnajai piektdienai?

Kā sagatavoties melnajai piektdienai?

Darba laiki

  • P9.00 - 17.00
  • O9.00 - 17.00
  • T9.00 - 17.00
  • C9.00 - 17.00
  • P9.00 - 17.00
  • S -
  • Sv-

Kontakti

Raunas iela 44/1 LV-1039 Rīga, Latvija

+371 66100250

E-pasts: uzzinicenu@ursus.lv

Seko mums