Loģistikas nozares tendences COVID-19 ēnā

Loģistikas nozares tendences COVID-19 ēnā

Lai arī globālā ekonomiskā izaugsme palēninās, ko, bez COVID-19 pandēmijas, daļēji izraisa arī tirdzniecības spriedze starp ASV un Ķīnu, loģistikas nozarei joprojām tiek paredzēta izaugsme. „ResearchAndMarkets.com” veiktais pētījums liecina, ka pārvadājumu un loģistikas nozari gaida 5% pieaugums līdz 2025. gadam.

Jau šobrīd, izjūtot COVID-19 radītās sekas, uzņēmumi ir pieņēmuši stratēģiskus lēmumus, lai veicinātu izaugsmi, piemēram, ātri reaģējošie aviopārvadājumi savas flotes pārorientē no pasažieru uz kravu pārvadājumiem.

Tiek saglabāta tendece uzņēmuma loģistikas procesus novirzīt uz ārpakalpojumiem. Jau šobrīd loģistikas ārpakalpojumi ir kļuvuši kā viens no uzņēmuma attīstības stratēģijas stūrakmeņiem, kas ļauj optimizēt izmaksas un iekšējos procesus.

Arvien liekāka uzmanība tiek pievērsta robežu kontrolei un kravu pārbaudei – īpašu uzsvaru liekot uz medicīnas precēm un farmaceitiskajiem izstrādājumiem. Nākotnē tas var radīt cenu pieaugumu kravu pārvadājumos, kas saistīts ar stingrākām un laikietilpīgām kontroles procedūrām, kas ieviestas slimību pārnēsāšanas novēršanai.

Catella pārskats par Eiropas loģistikas īpašumu tirgu liecina, ka Covid-19 pandēmija rada pozitīvu situāciju investoriem. Investoru pieprasījumu turpina veicināt pastāvīgais telpu trūkums salīdzinājumā ar citiem nozaru īpašumiem.

Ziņojuma autori atklāj, ka tas liek loģistikas īpašumiem strauji kļūt no nišas segmenta uz ilgtspējīgu ieguldījumu veidu. Rūpniecisko īpašumu cenas Eiropā ir atšķirīgas, vidēji, normālos apstākļos, peļņa veido virs 4% no darījuma vērtības. Uz doto brīdi Eiropā vidējā peļņa ir 5,41%: no 3,7% Berlīnē, Vācijā, līdz 8,5% Tartu, Igaunijā. Augstākais ienesīgums no rūpnieciskajiem īpašumiem ir vērojams Baltijas valstīs - 7,25% apmērā. Īpašumu cenu līmenis ir vairāk vai mazāk stabils tikai Lielbritānijā, Itālijā un Polijā.

Raugoties nākotnē, nozares eksperti uzskata, ka loģistikas nozares kopējo toni noteiks tirgus līderi, kas par prioritāti izvirzīs darbības efektivitāti, ieguldot līdzekļus jaunu tehnoloģiju ieviešanā. Paredzams, ka kravas ekspeditori, kas piedāvās inovatīvus risinājumus pasūtījumu izpildē, piegādē un sniegs papildus pievienotās vērtības pakalpojumus, pārveidos tirgus segmentu un uzlabos kopējo klientu pieredzi.

Lielāku stratēģisiko nozīmi iegūs dzelzceļa kravu pārvadājumi – attīstot tā infrastruktūru ar pārkraušanās punktiem un paplašinot reģionālo dzelzceļa tīklu. Tas sasaucas ar Eiropas Komisijas mērķi- Eiropai kļūst klimatneitrāla.

Kopējo ekonomikas atkopšanās procesu eksperti paredz katrai valstij atšķirīgu. Loģistikas nozares attīstības tempi būs atkarīgi no karantīnas un robežu slēgšanas ilguma un turpmākās ekonomiskās krīzes. Lielākās izaugsmes iespējas eksperti paredz tiem loģistikas uzņēmumiem, kas piedāvā dažādus pārvadājumu veidus ar daudzveidīgiem klientu portfeļiem.


Drukāt   E-pasta adrese

Related Articles

Noderīgi pirmo reizi importējot preces

Noderīgi pirmo reizi importējot preces

Kā sagatavoties melnajai piektdienai?

Kā sagatavoties melnajai piektdienai?

Izmaiņas kravu pārvadājumos pēc Brexit

Izmaiņas kravu pārvadājumos pēc Brexit