Pangeos The Terayacht - kuģis bruņurupucis
Kā zināms, jūras kravu pārvadājumi ir viens no populārākajiem pārvadājuma veidiem, kas ļauj transportēt kravas starp dažādiem kontinentiem.
Bet kā būtu ar pilsētu uz ūdens? Pavisam nesen ziņojām par kuģi, kurš peldēs mūžīgi – tas tiks aprīkots ar visu nepieciešamo dzīvošanai, strādāšanai, izklaidei, beidzot ar veselības aprūpi un daudz ko citu. Līdzīgs stāsts arī šoreiz. Lazzarini Design Studio nebeidz pārsteigt. Nu tapis jauns projekts. Vienkāršiem vārdiem kuģis, kurš izskatās kā bruņurupucis un ir pietiekami liels, lai varētu izmitināt kādu no lielākajām Latvijas pilsētām, piemēram, Jelgavu vai Jūrmalu. Vai iespaidīgāk skanētu – Ogres un Mārupes novadus kopā? Kuģa plānotā ietilpība būs 60 000 pasažieri.
Kuģis Pangeos The Terayacht nosaukts par godu Pangea superkontinentam, kas pastāvēja pirms miljoniem gadu vēlā paleozoja un agrīnā mezozoja laikmetā. Tāpat kā kontinents, kurš aptvēra lielu daļu okeāna, arī plānotā kuģa maršruts būs līdzīgs. Sāksim ar izmēriem. Pangeos The Terayacht garums būs 1800 pēdas (aptuveni 550 metri) un 2000 pēdas (aptuveni 600 metri) platākajā spārnu vietā. Kuģa korpuss sadalīts aptuveni 30 000 atsevišķās kamerās. Šie korpusi nodrošina nenogremdējamu peldošu risinājumu. Ja kuģis tiešām tiks uzbūvēts, tas oficiāli kļūs par lielāko peldošo objektu kāds jebkad ir uzbūvēts.
Kuģa pārvietošanās būs klimatam neitrāla, pateicoties praktiski nebeidzamai zaļās enerģijas piegādei. Kuģis būs kā noklāts ar saules paneļiem, kā arī tā spārni būs aprīkoti tā, lai tie varētu uzņemt enerģiju no viļņiem un vēja. Kuģis aprīkots ar deviņiem elektromotoriem. Katrs no tiem ar jaudu līdz 16 800 ZS. Maksimālais pārvietošanās ātrums 5 mezgli.
Kuģa klājs vairāk atgādinātu piecu zvaigžņu kūrorta viesnīcas, kruīza kuģa un pilsētas centra sajaukumu. Villas, dzīvokļi, tirdzniecības centri, baseini, pludmales, klubi, plaši dārzi un vēl un vēl.. Kuģis tiks aprīkots arī ar helikoptera nolaišanās vietām un jahtu piestātnēm. Tas tāpēc, ja nu paliek garlaicīgi un vēlaties doties pats savā izbraucienā ar jahtu!
Viens no būtiskākajiem aspektiem, lai projekts vispār tiktu uzbūvēts, ir vieta, kur to būvēt. Pangeos The Terayacht nav iespējams uzbūvēt nevienā no pasaulē esošajām kuģu būvētavām, ņemot vērā tās specifiskos un iespaidīgos izmērus. Tāpat arī dēļ netradicionālās kuģa formas. Kā jums šķiet, kura valsts varētu uzņemties uzbūvēt kaut ko tik “traku”? Protams, neviena cita kā Saūda Arābija. Ja precīzāk, tad King Abdullah rajons, aptuveni 2 km attālumā no esošās King Abdullah ostas. Kopēja platība varētu būt aptuveni 390000 m2. Projektētāji lēš, ka kuģis varētu tikt pabeigts aptuveni astoņu gadu laikā no projekta sākšanas brīža. Ja runājam par izmaksām – pašreizējās aplēses liecina, ka izmaksas varētu būt ap 8 miljardiem ASV dolāru.
Vai kuģis, kurš ir divas reizes lielāks par Romas Kolizeju, būs tikai sapnis vai tomēr realitāte – rādīs laiks. Viss kopumā izklausās gana neiespējami, taču, kā zināms, tad Saūda Arābijas “trakais” projekts The Line jeb pilsēta Līnija ir uzsācis savu virzību un kliedējis šaubas pat lielāko skeptiķu vidū. 170 kilometrus garai pilsētai būs būt! Tāpat ceram, ka arī Pangeos The Terayacht projekts kādā brīdī uzņems aktīvu būvniecības gaitu. Vai kādu dienu arī mēs varēsim izbraukt ar peldošo pilsētu – bruņurupuci?