Pieaug izmaksas kravu piegādēm pa jūru, tāpat jārēķinās ar papildus tranzīta laiku
Jūras kravu pārvadājumi saskārušies ar jaunu izaicinājumu - Jemenas hutieši uzbrūk kravas kuģiem Sarkanajā jūrā. Lai izvairītos no iespējamiem apdraudējumiem, kuģu kompānijas novirzījušas savus kuģus, kā rezultātā ievērojami pieaugušas pārvadājumu izmaksas un ceļā pavadītais laiks.
Pagājušā gada decembra vidū kuģniecības gigants MSC paziņoja par uzbrukumu vienam no saviem kravas kuģiem. Vien mirkli vēlāk sekoja paziņojums - kuģniecības kompānijas nešķērsos Suecas kanālu. Tā vietā tiks izmantots maršruts apkārt Āfrikai, kas ir par aptuveni 6,500 km garāks nekā ierastais jūras ceļš. Izmaksu pieaugums nebūt nav vienīgais izaicinājums. Jau pavisam drīz sagaidāms, ka var rasties atsevišķu preču deficīts un cenu kāpums. Tāpat sagaidāms, ka jau tuvākajā laikā būs novērojams tukšo konteineru deficīts.
Ņemot vērā maršruta izmaiņas, visiem kuģiem, kuru ierastais maršruts veda caur Suecas kanālu, jau šobrīd piemērotas papildus izmaksas kravu transportēšanai.
Jūras pārvadājumu cenas dubultojušās
Kuģniecības kompānijas jau piemērojušas teju dubultu likmi visiem jūras pārvadājumiem, kuru ceļš ved caur Suecas kanālu. Izmaksu pieauguma pamatā lielākoties tiek kompensēts radušais papildus laiks ceļā, kā arī degvielas izmaksas. Tāpat kuģniecības kompānijas ir spiestas rūpēties par papildus apsardzi gan uz kuģa, gan reģionā, lai garantētu drošu preču transportēšanu un kuģu apkalpes drošību.
Papildu laiks ceļā un ostu pārslodze
Maršruta izmaiņas nozīmē 2-4 nedēļu papildu tranzīta laiku. Tāpat pieaug bažas par gaidāmo ostu pārslodzi un laicīgu preču pienākšanu galamērķī. Jau šobrīd novērojams, ka kavēsies dažādu preču savlaicīga pienākšana. Tās lielākoties būs sezonālās lietas, piemēram, Lieldienu preces, dārza piederumi, kā arī pavasara un vasaras apģērbs. Lai garantētu preču nonākšanu galamērķī, tās tiek nosūtītas pirms Ķīnas Jaunā gada. Kā zināms, Ķīnas Jaunais gads ir brīdis, kad gandrīz mēnesi tiek paralizēta loģistikas nozare. Vairāk par Ķīnas Jaunā gada ietekmi uz loģistiku var uzzināt šeit: Ķīnas Jaunais gads loģistikā.
Suecas kanāla nozīme globālajā tirdzniecībā
Suecas kanāla izmantošana garantē īsāko jūras ceļu starp austrumiem un rietumiem. Tas savieno Vidusjūru pie Portsaīdas un Sarkano jūru pie Suecas. Ideja šāda veida kanālam aizsākās jau 40 gadsimtus senā pagātnē. Laikam ejot, tas ir ticis paplašināts un padziļināts, līdz sasniedzis pašreizējo stāvokli. Ņemot vērā kanāla stratēģisko nozīmi, tas ir neatsverams maršruts pasaules globālajā tirdzniecībā. Kanāla izmantošana kuģiem ievērojami ļauj samazināt kopējo pārvadājuma laiku. Vairāk par Suecas kanālu iespējams uzzināt mūsu iepriekšējā rakstā: Suecas kanāla vēsture
Drošībā reģionā tiek stiprināta
Lai gan garantēt 100% drošību nav iespējams, ASV kopā ar citām valstīm norīkojušas vairākas karavīru grupas, kuru uzdevums ir garantēt drošību starptautiskajai tirdzniecībai. Tāpat reģionā drošību nodrošina arī dažādas privātās jūras drošības kompānijas. Diemžēl, nav pieejamu sistēmu, kas ļautu jau laikus identificēt Jemenas hutiešu atrašanās vietas. Šīs grupas steidzās palīgā tajos brīžos, kad nepieciešama tūlītēja palīdzība. Līdz palīdzības ierašanās brīdim tiek sniegti padomi veiksmīgākai uzbrukuma atvairīšanai. Grupas jau likvidējušas vairākas hutiešu laivas.
Alternatīvi maršruti un nepieciešamība laikus rezervēt vietu
Sagaidāms, ka jau tuvākajā laikā ievērojami pieaugs dzelzceļa popularitāte. Ja pirms Jemenas hutiešu uzbrukumiem dzelzceļa pārvadājumu izmaksas bija dārgākas, tad šobrīd cenas ir teju vienādas. Dzelzceļa transports nodrošina uz pusi īsāku tranzīta laiku, piemēram, no Ķīnas uz Latviju tās ir aptuveni 30 dienas. Neatkarīgi kādu pārvadājuma veidu izvēlēties, labākais un drošākais risinājums ir vietu rezervēt jau laikus.
Ursus Forwarding ik dienu organizē visdažādākos jūras un dzelzceļa kravu pārvadājumus. Lai garantētu vietu, aicinām rezervēt vietu četras līdz piecas nedēļas iepriekš. Jebkuru jautājumu gadījumā aicinām sazināties ar mums, rakstot e-pastu uz