
Tesla ievērojami samazina elektroauto cenas
Visi esam dzirdējuši, ka pēc nedaudz vairāk kā 10 gadiem Eiropā uz ceļiem pakāpeniski palielināsies “zaļo” automašīnu īpatsvars.
Jau vēstījām, ka no 2035. gada Eiropas Savienībā tiks pārtraukta automašīnu ar iekšdedzes dzinēju tirdzniecība. Elektriskie transportlīdzekļi ir ieguldījums nākotnē. Tas ir pirkums, kurš kārtīgi jāapdomā, jo tā iegāde ne būt nav lēts prieks. Mēs nemēģināsim jūs pārliecināt cik elektroauto ir labs, videi draudzīas un savā ziņā arī ekskluzīvas. Vēlamies teikt to – ja līdz šim esat gribējis tādu iegādāties, bet tā arī nav sanācis, tad nu ir pienācis piemērotākais brīdis elektroauto iegādei.
Elektroauto ražotājs Tesla, ar Elonu Masku priekšgalā, samazinājis savu automašīnu cenas pasaules tirgos pat par 20%. Izklausās pēc cēlas rīcības, lai pasaule kļūtu zaļāka? Diemžēl nē.. Cenu samazinājuma galvenais mērķis ir palielināt elektroauto pieprasījumu, jo Tesla šobrīd saskarās ar pārdošanas apjoma kritumu. Saskaņā ar Reuters analīzi, cenu samazinājums visvairāk pārdotākajām automašīnām ir no 6 % līdz pat 20 %. Uzņēmuma Tesla akcijas ir kritušās par vairāk nekā 45% kopš brīža, kad Elons Masks pārņēma Twitter. Jāuzsver, ka tas noticis mazāk nekā 3 mēnešu laikā.
Eiropā Tesla cenas samazinājis modeļiem Model 3 un Model Y. Cenu samazinājums novērots Austrijā, Francijā, Vācijā, Nīderlandē, Norvēģijā, Šveicē, Apvienotajā Karalistē un ASV. Šobrīd ASV pamata modeli Y, kurš vēl pāris nedēļas atpakaļ maksāja 65 990 USD šobrīd var iegādāties par 52 990 USD. Vācijā Tesla samazināja cenas līdz aptuveni 17%, atkarībā no konfigurācijas. 2022. gada decembrī Vācijā visvairāk pārdotais elektriskais transportlīdzeklis bija Teslas Model 3.
ASV decembra beigās Tesla saviem modeļiem 3 un Y samazināja cenu par aptuveni 7500 USD, lai mudinātu klientus veikt piegādes līdz gada beigām. Tāpat tika piedāvātas bezmaksas uzlādes 10 000 jūdžu vērtībā, ja viņi piekritīs automašīnu saņemt līdz gada beigām.
Mums visiem taču patīk atlaides, pareizi? Bet iedomājaties sevi situācija, ka tikko esat iegādājies Teslu, bet rīt no rīta izlasāt, ka šodien tā maksā jau par 8000 lētāk? Tieši šī iemesla dēļ Tesla saniknojusi savus klientus Ķīnā. Janvāra sākumā klienti devās protestēt, pieprasot kompensācijas izmaksas tiem, kuri automašīnu iegādājušies par stipri dārgāku cenu, taču Tesla ir nepiekāpīga. Ķīnas laikraksti ziņo, ka 3 dienu laikā Tesla pārdeva 30 000 automašīnu ar atlaidi.
Pagājušā gada ceturtajā ceturksnī Tesla ziņoja par 405 278 transportlīdzekļu piegādēm un 439 701 transportlīdzekļu ražošanas apjomu. Uzņēmuma ražošanas jaudai 2023. gadā vajadzētu būt daudz lielākai nekā iepriekšējos gados, taču analītiķi ir pauduši bažas par iespējamo konkurenci, augstākām procentu likmēm un lēnākiem patērētāju izdevumiem.
Elons Masks pagājušajā gadā pārdeva savas Tesla akcijas miljardu dolāru vērtībā, lai finansētu Twitter izpirkšanu par aptuveni 44 miljardiem ASV dolāru. Kopš viņš pārņēma Twitter un oktobra beigās iecēla sevi par izpilddirektoru, Masks atrodas starp sociālo mediju biznesu un savu “zaļo” automašīnu uzņēmumu Tesla. Nozares eksperti jau ir paspējuši pasmieties un salīdzināt šo ar spēlēšanos smilšu kastē – ja Tesla nemācēs spēlēties smilšukastē, notiks elektroauto cenu karš. Tāpat šis cenu samazinājums novērtēts kā izcils pokera gājiens. Tesla joprojām ir lielākais elektroauto ražotājs.
Šobrīd varam redzēt patiesās Tesla priekšrocības, salīdzinot ar jebkuru citu elektroauto ražotāju. Atcerēsimies – neskatoties uz samazinātajām automašīnu cenām, Tesla joprojām pelna. Neviens cits ražotājs nevarētu pazemināt cenas tik daudz, vienlaikus nezaudējot par katru pārdoto automašīnu. Tāpat cenu samazināšana nodrošinās to, ka modelis Y saglabās savu vislabāk pārdotākā modeļa statusu. Vai esi gatavs izvēlēties savu Tesla modeli?