Transporta pārvadātāji Brexit slazdā

Transporta pārvadātāji Brexit slazdā

Lielbritānijai izstājoties no Eiropas Savienības un Eiropas Muitas savienības, transporta pārvadājumu nozare ir saskārusies ar Brexit izraisīto haosu un izmaksu kāpumu, ziņojusi Starptautiskā autotransporta savienība.


Brexit realitāte – astoņas stundas robežkontrolē.

2021. gada pirmajā mēnesī Lielbritānijā robežkontroles punktos valdīja regulāri sastrēgumi. Piemēram, Duvrā, kas ir nozīmīga ostas pilsēta Lielbritānijā, lai izietu muitas kontroli, jāgaida pat astoņas stundas.
Brexit izraisītā situācija rada stresu un apjukumu transporta operatoriem un kravu pārvadātājiem abpus Lamanša krastiem.
Gada pirmajās dienās pārvadātāju transporta plūsma no Lielbritānijas uz Eiropas Savienības valstīm un atpakaļ maršrutā samazinājās apmēram par 60%. No Duvras ostas diennaktī izbrauca ap 2,5 tūkstoši transporta vienību. Taču tas bija saistīts ar to, ka līdz Brexit pārejas posma beigām daudzi uzņēmumi bija izveidojuši preču rezerves.

Muitas darbinieku trūkums.

Britānijas autopārvadātāju asociācijas pārstāvis Robs Makenzijs paudis viedokli, ka Britānija nav bijusi gatava situācijai, kas izveidojusies pēc Brexit stāšanās spēkā.
Galvenie iemesli, kāpēc dokumentu pārbaude robežkontrolē notiek tik gausi – līdz ar Brexit jauninājumiem rodas sarežģītas situāciju ar dokumentu pārbaudi, kā arī nopietna problēma ir muitas darbinieku trūkums. Lai saņemtu muitas aģenta konsultāciju, kas kārto jautājumus saistībā ar muitas formalitātēm, jāgaida daudzas stundas. Esošie muitas darbinieki ir pārslogoti.
Cieš arī eksporta nozare, jo ir sarežģījumi un līdz ar to kavēšanās iesniedzot dokumentus (NCTS) tranzīta kontroles sistēmā. Šī sistēma ir paredzēta tranzīta muitas procedūru noformēšanai un kontrolei elektroniski tiešsaistes režīmā. Tās uzdevums ir nodrošināt tranzīta, TIR un kopsavilkuma deklarāciju iesniegšanu un apstrādi.

Sastrēgums piegāžu ķēdē uz Īrijas robežas.

2019. gadā Lielbritānija ar Eiropas Savienību izstrādāja Ziemeļīrijas protokolu, lai uzlabotu preču plūsmu pāri Īrijas robežai. Saskaņā ar šo protokolu, tika ieviestas jaunas regulas jūras kravu pārvadājumu pārbaudei Starp Lielbritāniju un Ziemeļīriju. Pašreiz muitas kontrolē ir kavēšanās, ko rada ilgstoša dokumentu pārbaude, tādēļ daudzi pārtikas produktu piegādātāji kavē piegādi. Lai uzlabotu situāciju, vairāki Īrijas kuģu operatori izveidoja jaunus tiešos reisus no Dublinas un Roslēras ostas uz Eiropas valstīm. Taču šie maršruti jau ir pilnībā rezervēti.

Brexit rada cenu kāpumu.

2020. gada nogalē transporta pārvadātāji saskārās ar būtisku cenu kāpumu. Reaģējot uz problēmām, kas saistītas ar dokumentāciju, muitas deklarācijām un cenu kāpumu vairāki loģistikas operatori pieņēmuši lēmumu uz laiku apturēt gaisa pārvadājumus uz Lielbritāniju.

Aizkavēšanas arī dēļ karantīnas ierobežojumiem.

Transporta pārvadātājiem kavēšanos robežkontrolē rada arī karantīnas ierobežojumi. Vairākas Eiropas valstis, piemēram, Francija, Vācija, Nīderlande pieprasa transporta vadītājiem obligāti veikt Covid-19 testu.
Pārvadātāji ar cerībām gaida, kad situācija uzlabosies un dzīve atgriezīsies vecajās sliedēs.


Drukāt   E-pasts

Populārākie raksti

Ķīniešu jaunais gads loģistikā

Ķīniešu jaunais gads loģistikā

Noderīgi pirmo reizi importējot preces

Noderīgi pirmo reizi importējot preces

Loģistikas nozares tendences COVID-19 ēnā

Loģistikas nozares tendences COVID-19 ēnā

Kā sagatavoties melnajai piektdienai?

Kā sagatavoties melnajai piektdienai?