Kopš aktīvas konteineru pārvadājumu parādīšanās 1960. gados, konteineru kuģi ir vienmērīgi pieauguši izmēros. Pēc kāda pētījuma datiem, 21. gadsimtā konteineru pārvadāšanas apjomi un jauda ir palielinājusies gandrīz par 1500%, salīdzinājumā ar 20. gadsimta beigām.
Jaunumi

Suecas kanāls pēdējā laikā tiek bieži minēts, saistībā ar kuģa „Ever Given” iesprūšanu. Lai arī šobrīd kanāls ir atbrīvots, kuģis „Ever Given” savu ceļu neturpina – Ēģiptes valdība pieprasa kompensāciju, šobrīd tiek lēsts, ka tā varētu sasniegt pat 1 miljarda dolāru apmēru. Kamēr tiek risināta šī brīža situācija, atskatīsimies uz Suecas kanāla tapšanu un nozīmi kravu pārvadājumos.

Konteinerkuģi mūsdienās pa jūru pārvadā absolūto vairumu ģenerālo kravu. Tās ir kravas, kas nav beramas, bet tiek pārvadātas iepakojumā, un pārsvarā tās ir rūpniecības preces. Konteinerkuģi mūsdienās pēc apmēriem ir pārspējuši jēlnaftas tankkuģus un balkerus un kļuvuši par lielākajiem okeāna tirdzniecības kuģiem.

Paletes ir ļoti svarīga loģistikas ķēdes sastāvdaļa. Uz paletēm tiek pārvadāts viss, sākot ar T-krekliem, makaroniem līdz automobiļu detaļām un beidzot ar medicīnas izstrādājumiem. Paletes ir parocīgas, jo tās nodrošina redzamību pārvadāto preču kustībā. Līdz ar to, viegli ir pamanīt kādas nepilnības un tās laicīgi novērst.

Jūras konteineri lielā mērā ir atbildīgi par pasaules ekonomikas izaugsmi. Parādoties konteineriem krietni palielinājās iespējamais pārvadājamās kravas daudzumus. Kopā ar iespējām, atklājas arī trūkumi - šobrīd tas ir tukšu konteineru uzkrāšanās valstīs, kas pamatā nodarbojas ar importu. Tas nozīmē, ka ir pasaules ostas, kas pilnas ar tukšiem konteineriem un patstāvīgi krājas un attiecīgi otra puse – vietas, kur konteineru trūkst.