Ir pagājuši 15 gadi kopš brīža, kad tika paziņots – Latvija pasūtīšot sev jaunus elektrovilcienus. Līdz šim brīdim termiņi par vilcienu reālu atrašanos uz sliedēm tikuši pārcelti jau vairākas reizes. Kad īsti jaunos elektrovilcienus redzēsim reālā darbībā?
Jaunumi

Jūras kravu pārvadājumi ir vitāli svarīgi brīdī, kad nepieciešams transportēt attālas vai smagas kravas. Tāpat tas ir lētākais transportēšanas veids, salīdzinot alternatīvus transportēšanas variantus ar lielu attālumu. Ostas ir svarīgas starptautiskajiem kravu pārvadājumiem - tās nodrošina saikni starp dažādām valstīm un reģioniem. Izsenis tās atvieglo preču piegādi no punkta A uz punktu B globālā mērogā. Tāpat ostām ir neapsverama ekonomiskā nozīme. Jo lielāka ir ikgadējā kravu un pasažieru plūsma, jo nepieciešama attīstītāka infrastruktūra un ar to saistītie pakalpojumi.

Kā zināms, jūras kravu pārvadājumi nav iedomājami bez pārvadāšanas konteineriem. Mums visiem ir skaidrs – tās ir metāla kastes, kuras lielākoties ir standarta izmēros – 20HC vai 40HC. Šoreiz nerunāsim par konteineru pārvadājumiem, bet palūkosimies no kādiem materiāliem var būt izgatavotas konteineru grīdas. Konteineru kalpošanas laiks ir salīdzinoši ilgs, tāpēc tikai normāli, ka tā grīdai būtu jāspēj kalpot pietiekami ilgi. Vienlaicīgi tai jābūt arī viegli kopjamai, jo konteineru izmantošanu var salīdzināt ar automašīnas īri – tie tiek izmantoti atkārtoti.

Latvijas kopējais ceļu garums ir 70 846 kilometri, tai skaitā valsts nozīmes autoceļi, kuri veido 20 041 kilometru garu posmu. Šoreiz nerunāsim par ceļu seguma kvalitāti – par ceļu kvalitāti savā reģionā katram pašam ir iespēja izdarīt secinājumus. No pirmā acu uzmetiena varētu šķist, ka viss ir brīnišķīgi.
_thumbnail.jpg)
Dzelzceļa kravu pārvadājumi lielākoties tiek izmantoti, transportējot attālas vai smagas kravas. Taču, vai bijāt aizdomājušies, ka pa dzelzceļu ir iespējams transportēt arī automašīnas? Šī metode, patiesībā, nav nekas jauns. Automašīnu pārvietošanu pa dzelzceļu lielākoties izvēlās dažādi automašīnu ražotāji, lai saražotās automašīnas pārvietotu uz attāliem reģioniem vai citām valstīm. Kādi ir iespējamie transportēšanas veidi? Kādas priekšrocības sniedz automašīnu pārvietošana, izmantojot dzelzceļa kravu pārvadājumus?

Mums katram mājās noteikti ir kāda lieta, prece vai apģērbs, kurš ražots tādās Āzijas valstīs kā Ķīnā, Indijā, Vjetnamā, Indonēzijā un citās. Tāpat mums katram ir savi stereotipi un domas par šīm precēm. Taču ķeramies pie būtiskā. Šo valstu saražotās preces tiek eksportētas uz teju visu pasauli. Jaunākie dati liecina, ka Āzijas valstīs ievērojami trūkst jauniešu darba spēks. Tas saistīts ar aiz vien pieaugošo nevēlēšanos, ja tā to var nosaukt, izniekot savu jaunību, strādājot rūpnīcās par niecīgu samaksu. Viss it kā būtu loģiski, bet ko tas nozīmēs preču gala patērētājiem jeb mums – pircējiem?