Auto kravu pārvadājumi
Lieliska un ilggadēja reputācija
Elastīga pieeja jūsu vajadzībām
Auto kravu veidi
Tenta puspiekabes:
* Vienā piekabē tiek sakrautas vairāku atsevišķu saņēmēju kravas.
** Visa piekabe tiek izmantota viena saņēmēja kravai.
Platformas:
Piekabes, kas paredzētas kravai, kas pārsniedz loģistikas standartos norādīto kravu izmērus un/vai svaru. Ar šāda tipa platformām tiek veikti lauksaimniecības un mežizstrādes tehnikas, moduļu māju, industriālās tehnikas, vides objekti, dažādu veidu metāla konstrukciju un citu lielgabarīta auto kravu pārvadājumi.
Jūras konteineru platformas
Šīs platformas tiek izmantotas jūras konteineru pārvadājumiem. Pārsvarā, izmantojot jūras konteineru platformas, konteineri tiek nogādāti no ostas līdz kravas saņēmējam vai otrādi. Atsevišķos gadījumos, izmantojot šādas platformas, konteineri no ostām tiek nogādāti citās valstīs, kuru teritorijā nav tiešas piekļuves jūras ceļiem.
Atvērtā tipa platformas
Šāda veida platformas ir parastās piekabes, kas nav aprīkotas ar tenta pārsegu. Auto kravu pārvadājumi ar atvērtā tipa platformām tiek izmantoti dažādu veidu būvmateriālu un ar ceļu būvi saistītos pārvadājumos, metāla konstrukciju, dažādu veidu taras un cita veida kravu pārvadājumos.
Refrižeratori:
Līdzīgi kā ar tenta piekabēm arī ar refrižeratora tipa piekabēm ir iespējams pārvadāt bīstamās kravas (ADR). Transportlīdzeklim ir jābūt aprīkotam ar īpašu ekipējumu, savukārt autovadītāja rīcībā ir jābūt derīgam ADR sertifikātam, kas apliecina viņa zināšanas šādu kravu pārvadājumu veikšanā. Ursus Forwarding rīcībā ir transporta līdzekļi un personāls, atbilstoši prasībām.
Kravas furgoni mikroautobusi:
Ursus Forwarding piedāvā visu veidu auto kravu pārvadājumus un ar tiem saistītos pakalpojumus, piemēram, kravu apdrošināšanu, noliktavas pakalpojumus, muitas brokeru pakalpojumus un atsevišķos gadījumos arī iekraušanas/izkraušanas procesa organizēšanu. Ursus Forwarding auto kravu pārvadājumi katru nedēļu tiek nodrošināti ar vairāk nekā 150 kravas transporta vienībām. Pateicoties rūpīgi plānota ģeogrāfiskā izvietojuma dēļ, tās salīdzinoši īsā laikā spēj reaģēt praktiski uz jebkuru pasūtījumu. Auto kravu pārvadājumi tiek veikti, izmantojot savu autoparku, kā arī mūsu partneru kravas sastāvus un termināļus, lai klientu vēlmes pildītu izcili.
BUJ
Biežāk uzdotie jautājumi par auto kravu pārvadājumiem
Kāda informācija ir nepieciešama, lai aprēķinātu cenu auto kravu pārvadājumam?
- iekraušanas vieta (adrese vai pasta indekss);
- kravas piegādes vieta (adrese vai pasta indekss);
- kravas apjoms; kravas apraksts;
- kravas gatavības un vēlamais piegādes datums.
Kā veidojas kopējā auto kravu pārvadājumu cena?
1. Kravas apjoms un svars.
Katra automobiļa kravnesība, kā arī kravas telpas apjoms ir ierobežots. Jo lielāku daļu automobiļa kravas nodalījuma aizņem Jūsu krava, jo lielāku daļu kopējo automobiļa attiecīgā reisa izmaksu Jums nāksies segt. Ja krava nav apjomīga, taču smaga, par kalkulācijas pamatu tiks ņemts kravas svars. Liela daļa pārvadātāju veic aprēķinu, pieņemot, ka 1750 kg atbilst vienam kravas metram jeb 1 LDM. Tas nozīmē: pat ja Jūsu krava apjoma ziņā aizņem tikai 1 LDM, taču sver 5250 kg, cena tiks aprēķināta par 3 LDM saskaņā ar iepriekš minēto aprēķinu. Kopējā standarta tenta puspiekabes kravnesība ir apmēram 24 tonnas, savukārt ietilpība ‒ 13,6 kravas metrus jeb LDM. Aprēķinot cenas kravu pārvadājumiem, tiek ņemts vērā Jūsu kravas apjoms, izvērtējot gan svara, gan apjoma kritērijus.
2. Kravas veids.
Ja Jūsu krava ir klasificējama kā bīstama (ADR) vai, piemēram, prasa noteiktas temperatūras uzturēšanu, ir jāņem vērā, ka pakalpojuma izmaksas būs augstākas nekā transportējot parastu kravu. Kravām, kuru transportēšanai ir nepieciešams īpašs aprīkojums vai ir jāievēro īpaši nosacījumi vai instrukcijas, pārvadājuma cena vienmēr būs augstāka nekā standarta kravu transportēšanas izmaksas.
3. Attālums.
Vienlīdz svarīgs kravu pārvadājumu cenas faktors ir veicamais attālums. Jo lielāks attālums automobilim ir jāveic, jo vairāk degvielas tā patērēs. Līdztekus degvielai mūsdienās viena no pārvadātāju pamata izdevumu pozīcijām ir ceļu maksa, kas atkarībā no valsts pārvadātājam ir jāmaksā par katru nobraukto kilometru vai arī par katru dienu, kurā kravas automobilis piedalās satiksmē attiecīgajā valstī. Piemēram, Vācijā cena par katru kilometru, ko pārvadātājs veic ar smago automobili, kas ir aprīkots ar jaunākās paaudzes dīzeļdzinēju (EURO 6), ir 0,187 EUR. Izmantojot vecākas paaudzes dīzeļdzinējus, šī maksa ir augstāka.
4. Papildpakalpojumi.
Aprēķinot auto kravu pārvadājumu cenu, vienmēr tiek ņemtas vērā visas klienta vēlmes, piemēram, kravas apdrošināšana, muitas formalitātes vai piegāde ar automobili, kas ir aprīkots ar lifta platformu, u. c. Tie ir papildpakalpojumi, kas noteikti ietekmēs kopējo pārvadājuma cenu.
Kādi ir palešu izmēri?
Vai šobrīd aprēķinātā kravu pārvadājuma cena būs derīga arī pēc vairākiem mēnešiem?
Vai varēšu izsekot kravas statusam un jau iepriekš zināt, kad krava tiks piegādāta?
Kas ir CMR pavadzīme?
Vai parūpēsieties par kravas atmuitošanu un piegādi līdz mūsu durvīm?
Kādas fūres/platformas/mašīnas ir pieejamas?
Ko darīt, ja kravai nepieciešama uzglabāšana?
Ursus Forwarding piedāvā dažādu noliktavu pakalpojumus. Piemēram, īstermiņa un ilgtermiņa uzglabāšanu. Uzņēmumiem ir iespēja saņemt individuālu piedāvājumu, kas atbilst preču specifikai un sniedz drošu un atbildīgu uzglabāšanas risinājumu. Papildus piedāvājam kraušanās darbus - specializētas tehnikas un roku darbu kombināciju nodrošinās preču drošību. Piedāvājam kravu konsolidāciju mūsu noliktavas telpās, kas ļauj pieņemt un uzglabāt vairāku nosūtītāju kravas, lai tās tālāk transportētu ar vienu pavaddokumentu. Mūsu speciālisti izstrādās individuālu sadarbības piedāvājumu, nodrošinot gan importa, gan eksporta kravu konsolidācijas darbus un iespēju organizēt vietējo vai starptautisko transportu.
Vairāk par noliktavu pakalpojumiem šeit.
Kāds ir tipiskais kravas tranzīta laiks auto pārvadājumos?
Tranzīta laiks ir atkarīgs no dažādiem faktoriem – no veicamā attāluma, no galamērķa un sākuma punkta, no satiksmes organizācijas un valstu teritorijām, kuras nepieciešams šķērsot. Īsās distances(tās pašas valsts robežās vai kaimiņu valstis) var aizņemt vienu līdz trīs dienas. Vidējās distances (jāšķērso vairāku valstu robežas) - trīs līdz septiņas dienas. Garās distances Eiropā (ievērojami attālumi) var tikt veiktas no septiņām līdz 14 dienām. Jāņem vērā, ka teritorijās, kuras atrodas uz salām, piemēram, Malta vai Kipra, piegādes termiņi ir garāki, jo tās ir atkarīgas no jūras transporta. Piegādes laiku, protams, ietekmē arī muitas procedūras galamērķa atrašanās valstī – cik dziļi iekšienē tās atrodas. Jārēķinās, ka jebkuru piegādi var ietekmēt neparedzēti apstākļi – satiksme, tehniskas problēmas, streiki un citi. Precīzākus piegādes laikus var sniegt loģistikas speciālists brīdī, kad iepazīts kravas veids un citas pārvadājuma specifikācijas.
Kādi kravu veidi var tikt pārvadāti ar auto pārvadājumiem?
Auto kravu pārvadājumi ir piemēroti dažādiem kravu veidiem – vispārīgas un ātrbojīgas preces, bīstamās kravas (atbilstoši normatīvajiem aktiem), lielgabarīta kravas, patēriņa preces, automobiļi, rūpnieciskās iekārtas un citas preces.
Ko sedz CMR apdrošināšana?
CMR apdrošināšana attiecas uz konkrētu apdrošināšanas veidu, kas sedz pārvadātāja/ekspeditora profesionālo atbildību, veicot preču pārvadāšanu konvenciju ietvaros. CMR apdrošināšana parasti ietver risku un saistību segšanu, kas saistīti ar preču pārvadāšanu pa ceļiem pie starptautiskiem pārvadājumiem, piemēram, zudumiem, bojājumiem, zādzībām un kavējumiem. Tā nodrošina finansiālu aizsardzību pārvadāšanas procesā iesaistītajām pusēm, ieskaitot nosūtītāju, pārvadātāju un saņēmēju. Jārēķinās, ka CMR apdrošināšana sedz ierobežotu daļu no preces vērtības, aptuveni 10 eiro par kilogramu. Pēc mūsu pašu pieredzes, klientiem iesakām – ja krava ir vērtīga, rekomendējam papildus apdrošināšanu. “Tas nenotiks ar mani” taktika diemžēl sevī iekļauj lieku risku - drošāk vienmēr ir apdrošināt!
Ko sedz papildu kravu apdrošināšana?
Atšķirībā no CMR, krava tiek apdrošināta par visu summu. Papildu kravas apdrošināšana var segt šādus zaudējumus un bojājumus - Fiziskie bojājumi: Tas ietver preču fizisku bojājumu vai sabojāšanos, piemēram, saskaroties ar citām kravām, izkraušanas procesa laikā vai ceļa negadījumu rezultātā. Zaudējumi un zādzības: Zaudējumi saistīti ar zādzību, nozaudēšanu vai krāpniecisku darbību, kas notiek preču pārvadāšanas laikā. Dabas katastrofas: Zaudējumi, kas saistīti ar dabas katastrofām, piemēram, plūdiem, zemestrīcēm, viesuļvētrām vai ugunsgrēkiem. Transporta kavējumi: Dažas polises var segt zaudējumus, kas saistīti ar kravas piegādes kavējumu, kas var izraisīt potenciālus finansiālus zaudējumus klientiem. Apdrošināšanas likme atšķiras dažādām preču kategorijām, piemēram, vispārējas preces, metāls, koks, medicīnas aprīkojums, Led lampas un citi.
Kas jāņem vērā papildus apdrošināšanā lietotai precei?
Lietotu preču pārvadājumos ir iespējams preci apdrošināt, taču jāņem vērā, ka tā nesegs atsevišķas pozīcijas, piemēram, skrāpējumus. Lai apdrošinātos pret skrāpējumiem, ir iespējams pasūtīt apdrošināšanas novērtētāju, kas plānoto kravu novērtē, aizpilda informāciju par tās stāvokli un fotogrāfijās fiksē tās stāvokli. Jārēķinās, ka tas ir visai dārgs papildus pakalpojums, kas ieteicams gadījumos, ja preces vērtība ir ļoti augsta.
Kādos gadījumos nepieciešams kravas auto aprīkots ar liftu?
Kravas auto ar liftu ir tāds auto, kas aprīkots ar automātisku pacēlāju kravas nodalījuma aizmugurē. Šāda tipa auto nepieciešams gadījumos, ja piegādes vietā nav pieejams pacēlājs vai rampa iekraušanai un izkraušanai. Vidējais augstums no kravas nodalījuma līdz zemei ir aptuveni 125 cm. Līdz ar to, ja, piemēram, tiek piegādāta palete ar minerālmēslojumu uz privātmāju, visticamāk būs nepieciešams kravas auto ar liftu, kas kravu nocels līdz zemes līmenim un tālāk ar palešu ratiņiem nogādās paredzētajā vietā.
Kas jāņem vērā vedot bīstamo kravu?
Kas jāņem vērā vedot lielas vērtības kravu?
Kas jāņem vērā vedot trauslu kravu?
Kā un kas nostiprina kravu auto kravu pārvadājumos?
Savukārt kravas stiprināšana auto nodalījumā lielākoties ir šoferu pārziņā, kurš atbildīgs arī par kravas vienmērīgu izvietošanu, lai kravas auto pārvadājuma laikā nezaudētu savu stabilitāti. Tāpat šoferi atbilstošās vietās nodrošina kravas stiprina kravu ar siksnām, kur tas nepieciešams. Jāņem vērā, ka atsevišķās valstīs ir noteikumi, ka šoferis nedrīkst atstāt savu kabīni un arī kravas stiprināšana ir nosūtītāja pārziņā.
Kādi dokumenti nepieciešami auto kravu pārvadājumiem?
Ja krava jāmuito, tad papildus CMR būs arī preces rēķins, kas norāda kravas vērtību un citu svarīgu informāciju, kas nepieciešama muitā, iesaiņotā satura apraksts – detalizēts saraksts ar kravas saturu, daudzumiem un iepakojuma veidu, eksporta vai importa deklarācija, kas sniedz informāciju par kravas vērtību, izcelsmes valsti un tās galamērķi. Ja pārvadājums notiek TIR sistēmā, tad nepieciešama arī TIR karnete, kas vienkāršo muitas procedūras.
Ja pārvadājuma krava ietilpst kādā no bīstamo kravu klasēm, tad kravai nepieciešama bīstamo preču dokumentācija (dangerous goods shipper's declaration (DGD)), kurā ir informācija par kravas iepakojumu skaitu un apraksts, tuneļu kods, ja tādi maršrutos tiek paredzēti un atļaujas un licences, kas nepieciešamas attiecīgajai bīstamās kravas klasei.