Beramkravu pārvadājumi
Uzticot beramkravu pārvadājumus Ursus Forwarding, iegūsiet profesionāļu pieredzi, kas uzkrāta vairāk kā 16 gadu laikā. Lai saņemtu cenu piedāvājumu, lūdzam aizpildīt cenu pieprasījuma veidlapu izmantojot pogu “Uzzināt cenu” – sazināsimies ar jums vistuvākajā laikā!
Ja ir radušies jautājumi par beramkravu pārvadājumiem, aicinām izmantot pogu “Saņemt konsultāciju” lapas apakšā, mūsu speciālisti ar prieku palīdzēs!
Beramkravu pārvadājumi nereti ir tie, kas iesāk ražošanas procesu. Kā jau par to liecina tās nosaukums, tā ir krava, kas atrodas brīvi bez individuāliem iepakojumiem. Tā var būt graudi, soja, lopbarība, sāls, kartupeļi, kūdra, smiltis, cements, māli, šķembas, ogles, eļļa, nafta, degviela vai mēslošanas līdzekļi, šie ir tikai daži no kravas veidiem, kam ir izšķiroša nozīme ražošanā un lauksaimniecībā. Tā kā tās ir birstošas kravas un pārsvarā tiek vestas lielos apjomos, šie materiāli parasti tiek iekrauti speciālās kravas automašīnās, vilcienu vagonos vai kuģos.
Beramkravas tiek vestas piekabēs jau vairāk kā 100 gadus. Sākotnēji piekabes vilka zirgu pajūgi un lielākoties tās tika izmantotas dažādu izrakteņu pārvadāšanai. 1910. gadā parādījās pirmās kravas mašīnas birstošām kravām, kas joprojām tika plaši izmantotas tieši kalnrūpniecībā. Mūsdienās, tās ir papildinātas ar modernu aprīkojumu, kas krietni atvieglo iekraušanu un izkraušanu kā arī ir speciāli pielāgotas noteiktiem kravu tipiem.
Ursus Forwarding var nodrošināt vairāk nekā 180 transporta vienību dažādām beramkravām. Pārvadājumu kvalitāti apliecina starptautiskie sertifikāti GMP+ un ISO9001.
Izdevīgi beramkravu pārvadājumi
Beramkravu pārvadājumi ir izdevīgi izmaksu ziņā, tas sevišķi attiecas uz lieliem daudzumiem. Tā kā kravai nav nepieciešams papildus iepakojums, tas samazina izmaksas – gan produkta ražošanā, gan pārvadājumos. Optimizēta iekraušana un izkraušana palīdz samazināt darba spēka izmaksas un palielināt efektivitāti.
Efektivitāte pārvadājumos
Beramkravu pārvadājumi ir viens no elastīgākajiem pārvadājuma veidiem, tas ne tikai spēj pārvadāt dažāda veidu kravas– graudus, šķidrumus, rūdu, celtniecības materiālus, arī to svars nav tik strikti regulēts, kā, piemēram, avio pārvadājumos. Kravas nodalījumi tiek veidoti tā, lai tiktu maksimāli efektīvi izmantota visa kravas telpa – tas var nozīmēt mazāku braucienu skaitu.
Izvēlēties atbilstošāko sadarbības partneri
Galvenie faktori, lai pārliecinātos, ka izvēlēti atbilstošākie beramkravu pārvadājumi ir pieredze – pārliecinieties, ka pārvadātājs nozarē darbojas vismaz vairākus gadus. Reputācija – prasiet atsauksmes par līdzīgiem pārvadājumiem un līdzīgām situācijām. Tehniskais nodrošinājums – pārliecinieties, ka piedāvātais aprīkojums atbilst kravas prasībām. Maršruts – pārliecinieties, ka pārvadātājs piedāvā tādu maršrutu kāds ir nepieciešams un atbilstošs. Apdrošināšana – pārbaudiet vai pārvadātājas piedāvā arī papildus apdrošināšanu.
Pārliecinieties, ka pārvadātājam vienmēr būs papildus varianti, ko piedāvāt, ja kaut kādu apstākļu dēļ sākotnējo piegādi nav iespējams veikt. Izcilā variantā, visas rūpes par kravas piegādi veiks pārvadātājs maksimāli maz iesaistot nosūtītāju un saņēmēju.
Beramkravu pārvadājumi sākas ar kravas veida noteikšanu. Pēc tam tiek atrasts piemērots transporta veids. Piemēram, būvgruži, grants, smiltis var tikt vestas ar atvērtiem pašizgāzējiem vai kravas automašīnām ar augstām sānu malām. Kravām, kuras ietekmē laikapstākļi, piemēram, sāls un cukurs, būs nepieciešama slēgtā cisterna.
Piekabju veidi
Pašizgāzēju piekabes
Pašizgāzējs ir daudzpusīgs transportlīdzeklis ar daudzām rūpnieciskām vajadzībām. To izmēri var būt dažādi, sākot no nelielas kravnesības, kas ir aptuveni 10 tonnas, līdz lielai kravnesībai, kas ir aptuveni 30 tonnas. Pašizgāzējs ir kravas automašīnas šasija ar pašizgāzēja korpusu, kas piestiprināts pie rāmja. Kravas nodalījumu paceļ vertikāls hidrauliskais cilindrs, kas uzstādīts zem virsbūves priekšpuses, vai arī horizontāls hidrauliskais cilindrs ar sviras izvietojumu starp rāmja sliedēm. Auto aizmugurē ir eņģes kravas nodalījuma atvēršanai.
Cisternu puspiekabes
Cisternu piekabes lielāko tiesu ir paredzētas šķidrumu un gāzes pārvadāšanai. To uzbūve atšķiras, jo tiek speciāli pielāgota dažādām kravām. Tās var atšķirties ar cisternas formu un izmēru un atsevišķām funkcijām, piemēram, temperatūras režīmu, spiediena regulāciju un noturību pret skābēm. Atsevišķas cisternas tiek aprīkotas atbilstoši tās valsts regulām, kurā pārvadājumi tiek veikti. Jāņem vērā, ka tās starp valstīm var atšķirties. Cisternas nereti tiek izmantotas tieši degvielas pārvadājumiem – eļļa, benzīns, dīzeļdegviela. Tās pieejamas ar 1-4 sekcijām un dažādu kubatūru līdz pat 60 m3.
Kustīgās grīdas piekabes
Kustīgās grīdas piekabe pēc būtības ir kravas piekabe, kas no ārpuses neatšķiras no ierastajām kravas mašīnām, taču to grīdā ir iebūvēti kustīgi profili, kas ļauj kravu izstumt no kravas telpas. Tādējādi kravas nodalījums nav jāgāž, kā tas ir parasti pašizgāzējam. Šīm piekabēm var atšķirties grīdas veids un biezums. Šādas piekabes ir piemērotas skaidām, mulčai, zemei, māliem, sienam, graudiem, kartupeļiem, burkāniem, sojai, lopbarībai, mēslojumam, sālim, oglēm, makulatūrai un citiem. Īpaši noderīgas šīs piekabes ir gadījumos, ja piegādes vieta ir neliela un nav nepieciešamās aparatūras kravas izkraušanai. To ietilpība var būt ap 90 m3.
Kustīgās grīdas piekabes
Kustīgās grīdas piekabe pēc būtības ir kravas piekabe, kas no ārpuses neatšķiras no ierastajām kravas mašīnām, taču to grīdā ir iebūvēti kustīgi profili, kas ļauj kravu izstumt no kravas telpas. Tādējādi kravas nodalījums nav jāgāž, kā tas ir parasti pašizgāzējam. Šīm piekabēm var atšķirties grīdas veids un biezums. Šādas piekabes ir piemērotas skaidām, mulčai, zemei, māliem, sienam, graudiem, kartupeļiem, burkāniem, sojai, lopbarībai, mēslojumam, sālim, oglēm, makulatūrai un citiem. Īpaši noderīgas šīs piekabes ir gadījumos, ja piegādes vieta ir neliela un nav nepieciešamās aparatūras kravas izkraušanai. To ietilpība var būt ap 90 m3.
Kā notiek uzkraušana?
Smiltīm, mālam un citiem līdzīgiem materiāliem uzkraušana pārsvarā notiek vienkārši – kravas auto pabrauc zem teknes, kas piestiprināta pie tvertnes un gravitācija paveic lielāko daļu darba – materiālam iebirstot kravas kastē. Iekraušanu pārsvarā organizē kravas nosūtītājs, kurš pirms iekraušanas arī pārliecinās, ka treilers ir tīrs, sauss un bez aromāta, tai skaitā pārliecinās, ka tekne ir tehniski labā stāvoklī un to varēs cieši aizvērt, lai novērstu jebkādu kravas zudumu.
Kā notiek izkraušana?
Par izkraušanu pārsvarā ir atbildīgs šoferis, jo katrs aprīkojums atšķiras un tieši tās vadītājs vislabāk pārzin kā tas darbojas. Pirms izkraušanas šoferis pārliecinās, ka atvestā krava ir tā, kuru saņēmējs gaida, jo atšķirībā no palešu kravām, šāda veida kravas tik vienkārši atpakaļ iekraut neizdosies. Attiecīgi pēc tam tiek norādīta kravas izkraušanās vieta. Ja krava tiek vesta ar cisternu, tad tā tiek nogādāta galamērķī, piemēram, tvertnē ar caurules un sūkņa palīdzību. Šāda veida izkraušana var aizņemt no stundas, līdz pusotrai – atkarībā no kravas.
Atbildības pārvadājuma laikā
Lai sadarbība noritētu veiksmīgi, ir svarīgi pirms pārvadājuma ir svarīgi noskaidrot kādi pienākumi ir pārvadātāja pārziņā un kādi kravas nosūtītāja un saņēmēja. Piemēram, nosūtītājs pilnībā pārzin produkciju, ko nosūta un informē pārvadātāju par nepieciešamo aprīkojumu un sertifikātiem. Tāpat nodrošina ar nepieciešamajiem apzīmējumiem vai drošības plombām, ja to pieprasa likumdošana. Nodod šoferim visu nepieciešamo dokumentāciju un pirms kravas iekraušanas pārliecinās par kravas tilpnes tīrību un sausumu.
Saņēmēja atbildība lielākoties saistīta ar izkraušanu – norādot kravai paredzēto vietu un tās sagatavošanu. Ja tā ir tvertne – pārliecināties, ka tā ir tīra, sausa un paredzēta kravas apjomam. Papildus personāls, ja pie izkraušanas nepieciešama palīdzība.
Pārvadātājs nodrošinās tīru kravas tvertni un pamata apdrošināšanu. Tāpat pārvadātāja pārziņā ir personāla profesionālais līmenis un nepieciešamā tehnika drošai kraušanai un kravas pārvadājumam.
Kravu veidi
Beramkravas tiek iedalītas sausajās un šķidrajās kravās. Kā jau par to liecina pats nosaukums – sausās beramkravas sastāv no birstošiem materiāliem – graudi - soja, rudzi, minerāli, piemēram, ogles, sāls, smiltis un ķīmiskie materiāli, piemēram, mēslojums un citi. Tās pārsvarā tiek iekrautas ar graudu torņu, lūku un konveijeru palīdzību. Lai veiktu sauso beramo kravu pārvadājumus tiek ņemts vērā kravas blīvumu, ja tie ir graudi, tad to izmērs un forma, kravas lipīgums, mitruma līmenis un temperatūra.
Šķidrās kravas ir lejamkravas, kas plūst brīvi un var tikt iekrautas un izkrautas ar sūkņu un cauruļu palīdzību. Šāda veida kravas tiek pārvadātas ar cisternu palīdzību, tās var būt dažādu veidu šķidrumi – pārtikas un rūpnieciskā eļļa, degviela, gāze, piens, augļu sulas un citi. Jāņem vērā, ka atsevišķiem šķidrumiem ir noteiktas prasības pārvadājumu cisternām.
Beramkravas, kas satur bīstamos materiālus (uz kuriem attiecas ADR noteikumi), tām ir noteiktas precīzas vadlīnijas kravu pārvadāšanai, iekraušanai, izkraušanai un transporta līdzekļu tehniskajām prasībām, kā arī kādām jābūt visu iesaistīto darbinieku kvalifikācijai.
Beramkravu uzglabāšana
Lielāko tiesu krava tiek uzglabāta graudu krātuvēs, cisternās un retākos gadījumos, kad krava nav laikapstākļu jutīga – brīvā dabā. Lai beramkravu iekraušana noritētu bez aizķeršanās jāņem vērā kravas fiziskais stāvoklis – daļiņu forma, izmērs, blīvums un citi parametri. Jāņem vērā, ka nereti beramās jeb beztaras kravas var “uzvesties” savādāk, lai gan uzglabāšanas parametri palikuši nemainīgi, tādēļ nepieciešama pārbaude pirms kravas pārvadāšanas, piemēram, krava sablīvējas.
Kravu iekraušanā tiek izmantoti dozēšanas mehānismi ar dažādām dozēšanas jaudām. Piemēram, ir kravas, kas tiek dalītas pa vedumam vai arī notiek nepārtraukta produkta plūsma. Kravas mērīšana notiek vai pēc kravas tilpuma, vai svara. Mērīšana un iekraušana ir sarežģītāka tādiem materiāliem, kas var uzsūkt mitrumu un salipt. Tādos gadījumos tiek izmantots papildus aprīkojums, kas palīdz iekraut slikti plūstošas beztaras kravas.
Ir atsevišķi beramkravu pārvadājumu faktori ar kuriem jārēķinās.
Ilgāks izpildes laiks
Papildus prasības šoferiem
Papildus izmaksas
Beramkravu pārvadājumu izaicinājumi
Viens no lielākajiem izaicinājumiem beramkravu transportēšanā ir tās pareiza apstrāde un aizsardzība. Atšķirībā no ierastajām kravām, beramkravas netiek fasētas atsevišķi – tās nav ne kastēs, ne mucās vai citos nelielos konteineros – tās ir viens liels birstošs veselums. Līdz ar to, šādas kravas pārkraušana tiek pakļauta sastopas ar pilnīgi citiem izaicinājumiem. Beramkravu pārvadājumi rada dažādus riskus, piemēram, putekļu rašanos vai kravas pārvietošanos pārvadājuma laikā, tādēļ jārēķinās, ka šai kravai ir nepieciešams īpašs aprīkojums uzglābšanai un iekraušanas tehnika, lai nodrošinātu efektīvu pārvadājumu.
Pie izaicinājumiem papildus jāņem vērā, ka atsevišķi birstošie materiāli var absorbēt mitrumu vai bojāties, ja tiek pakļauti nelabvēlīgiem laikapstākļiem. Tas nozīmē, ka nepieciešams veikt atbilstošas, preventīvas darbības, piemēram izmantot speciālas uzglabāšanas telpas. Tāpat šī tipa kravas ir pakļautas piesārņojumam, piemēram, sauja mālu no iepriekšējā pārvadājuma var padarīt nelietojamu nākošo kravu. Ja parastos pārvadājumos kravas telpu pietiek vien pārslaucīt, tad beramajām kravām ir nepieciešama īpaša sertificēta tīrīšana. Vienots tīrības līmenis ir nepieciešams ne tikai kravas telpā, bet arī visos vārstos, cauruļvados un šļūtenēs. Tas ir īpaši būtiski gadījumos, kad mainās transportējamā materiāla veids.
Kravas telpas sagatavošana nākamajam pārvadājumam ir kritiski nepieciešama. Būtiski ir ne tikai to iztīrīt pēc iepriekšējā veduma, bet arī izžāvēt – ūdens klātbūtne var sabojāt kravas, piemēram, cukurā var sākties rūgšanas process, sāls savukārt var izšķīst. Cementa saskarsme ar iepriekšējās kravas atliekām var samazināt savu sasaistīšanas spēju. Atsevišķas vielas var radīt pelējumu graudos. Savukārt eļļas vai degvielas izplūšana var radīt piesārņojumu un radīt apdraudējumu apkārtējai videi. Kravas zudumi var rasties nepārdomātas iekraušanas vai izkraušanas dēļ.
Beramkravas kustība pārvadājot ir viens no bīstamākajiem riskiem. Interesanti, ka tas ir īpaši bīstami graudu pārvadājumos – tie nosēžas aptuveni 2% no sava kopējā tilpuma. Tas savukārt rada nelielus tukšumus kravas telpās, kas ļauj graudiem brīvi pārvietoties. Šāda brīva kravas kustēšanās samazina transporta stabilitāti, kas ir īpaši bīstami kuģos un var izraisīt tā apgāšanos.
Augsta blīvuma kravas, kā kvarcs, metāllūžņi, dzelzs rūda ir pakļautas papildus riskam. To uzkraušanas laikā daļa kravas var nokrist no konveijera jostas un darbinieki var gūt smagas traumas. Tādēļ bieži uzkraušanas vai nokraušanas vietā nepiederošam personālam nav ļauts atrasties. Visam iesaistītajam personālam ir obligāts aizsargtērps – košas krāsas vestes, ķiveres un apavi ar papildus drošību.
Darbs ar beztaras kravām var radīt veselības problēmas, viens no galvenajiem iemesliem – putekļi. Daudzas kravas pašas par sevi ir putekļainas, un to ieelpošana var atstāt negatīvu iespaidu uz veselību – tie izraisa šķavas un acu kairināšanu. Tādēļ darbā ar beramkravām tiek izmantotas maskas, arī personāls, kas uzkopj telpu pēc uzkraušanas izmanto respiratorus un regulāri maina to filtrus. Arī apkārtējā tehnika regulāri jātīra no putekļu krājuma.
Retos gadījumos rodas fiziska parādība, kad krava no cieta un sausa stāvokļa pāriet šķidrā. Tas var būt tādās kravās kā dzelzs rūdas smiltis, niķeļa rūda un dažādos citos koncentrātos. Šī parādība notiek kravas sablīvēšanās rezultātā, kas notiek dzinēju vibrācijas, transportlīdzekļa kustības un jūras pārvadājumos – viļņu ietekmē. Sašķidrināšanās liek kravai slīdēt un pārvietoties vienā virzienā – tādējādi samazinot stabilitāti.
Atsevišķas kravas, kā, piemēram, ogles un sērs var radīt korozijas bojājumus. Kravas, kas satur sēru parasti tiek uzglabātas atklātā vietā un var tik pakļautas sliktiem laika apstākļiem, kas liek palielināties kravas mitrumam. Mitrs sērs ir kodīgs materiāls, tādēļ to iekraujot maksimāli tiek atsūknēts liekais ūdens. Diemžēl pilnībā tas nav izdarāms, tādēļ daļa ūdens kravā saglabājas un reaģē ar sēru, kas rada kravas tilpņu koroziju un samazina to kalpošanas ilgumu.
BUJ
Biežāk uzdotie jautājumi par beramkravu pārvadājumiem
Kas ir beramkravas?
Beramkravas ir tādas kravas, kas tiek transportētas bez individuāla iepakojuma. Tās var būt sausie materiāli – graudi, rūda, minerāli, kā arī šķidrumi – degviela, eļļa, piens.
Kā tiek beramkravas pārvadātas?
Beramkravas parasti tiek pārvadātas izmantojot pašizgāzējus, cisternas un speciālus konteinerus. Tās tiek vestas izmantojot auto, dzelzceļa un jūras pārvadājumu veidus.
Kādi ir lielākie ieguvumi beramkravu pārvadājumos?
Ja parastās kravas ir sadalītas pa lielākiem vai mazākiem iepakojumiem, kas veido daļu izmaksu gan ražošanā, gan pārkraušanās gadījumos, tad beramkravās tādu nav. Viss ir viens liels veselums. Kā arī to ir īpaši izdevīgi pārvadāt lielos daudzumos – automatizētā izkraušana palīdzēs ietaupīt darbaspēku.
Kā tiek mērīti beramo kravu pārvadājumi?
Beramkravas tiek svērtas izmantojot kalibrētus kravas svarus vai citas svēršanas iekārtas. Šķidrās kravas lielākoties, tiek mērītas kubikmetros.
Kādi ir lielākie riski saistīt ar beramkravām?
Lielākais risks tiek saistīts ar piesārņojumu, tādēļ nepieciešams kravas telpu sertificēta tīrīšana un uzturēšana starp kravām. Atsevišķos gadījumos ir kravas auto, kas tiek izmantoti tikai viena veida kravai, piemēram, grants. Tāpat būtiski pārbaudīt un tīrību uzturēt kravas uzglabāšanas telpā.