Dzelzceļa kravu pārvadājumi

Uzticiet savas rūpes par dzelzceļa kravu pārvadājumiem profesionāļu komandai ar vairāk nekā 13 gadu pieredzi. Aicinām aizpildīt cenas pieprasījuma veidlapu, izmantojot pogu "Uzzināt cenu" un mūsu speciālisti sazināsies ar Jums visīsākajā laikā.
Ja Jūs interesē dzelzceļa kravu pārvadājumi un vēlaties saņemt konsultāciju, lūdzam izmantot pogu “Saņemt konsultāciju” lapas apakšā, mēs ar prieku atbildēsim uz Jūsu jautājumiem.
Dzelzceļa kravu pārvadājumi ir izdevīgs un ērts kravu transportēšanas veids, ko kā prioritāru izmanto daudzi kalnrūpniecības, naftas un smagās rūpniecības un citu nozaru uzņēmumi. Ursus Forwarding speciālisti ir loģistikas nozares profesionāļi, kam dzelzceļa kravu pārvadājumi ir ikdiena, gan organizējot pārvadājumus mūsu klientiem Latvijā, gan ārvalstīs.
dzelzceļa kravu pārvadājumi

Dzelzceļa kravu pārvadājumu organizēšana

Dzelzceļa kravu pārvadājumi ir viens no mūsu uzņēmuma piedāvāto pamatpakalpojumu klāsta, papildus piedāvājam, kravu transportēšana no uzņēmuma vai ražotnes uz izejas kravas staciju, kraušanas darbi apjomīgai tehnikai, kravu apdrošināšana, muitas formalitātes un piegāde no galējās kravas stacijas līdz kravas saņēmējam.

Daudzveidīgi dzelzceļa kravu pārvadājumi

Dzelzceļa kravu pārvadājumi, kas piemēroti dažādām situācijām.

Ģenerālās kravas

Tās ir vienkāršas, plašas pieejamības preces, kuras ir saskaitāmas, iesaiņotas vai novietotas, piemēram, uz paletēm, un to specifika neprasa specializētu vagonu izmantošanu transportēšanas procesa veikšanai. Dzelzceļa kravu pārvadājumi šīm kravām tiek veikti slēgtajos vagonos bez papildprasībām, piemēram, noteiktas temperatūras ievērošanu. Par ģenerālo kravu var uzskatīt jebkuru kravu, kas atbilst iepriekš minētajam raksturojumam.

Beramās kravas

Tās ir kravas, kas nav raksturojamas kā birstošas, un to sastāvā esošās daļiņas nav viendabīgas. Tās tiek transportētas veseliem vagoniem, neizmantojot papildu taru, neuzskaitot vietu skaitu vai gabalu daudzumu.
Dzelzceļa kravu pārvadājumi šādi visbiežāk tiek izmantoti, lai vestu tādas kravas kā ogles, rūdu un malku. Šādas kravas nereti aizņem visu kravas sastāvu.

Šķidrās kravas

Šādas kravas tiek pārvadātas cisternās – cilindriskās tvertnēs. Populārākie šķidro kravu veidi, kas tiek transportēti, izmantojot dzelzceļa kravu pārvadājumus, ir naftas produkti – dažādas degvielas veidi, dažādas skābes, līmes, betona piedevas, eļļas, Latvijā gan retāk, bet arī piens, augu eļļas un citi šķidrumi. Cisternas tiek iedalītas vairākos veidos un tiek izmantotas atkarībā no transportējamās kravas specifikācijas.

Lielgabarīta (negabarīta) kravas

Lielās kravnesības dēļ dzelzceļa kravu pārvadājumi ir lieliski piemēroti lielgabarīta (negabarīta) kravām. Šādas kravas pārsvarā tiek transportētas uz īpašiem vagoniem - platformām, kuras iedalās vairākos veidos un tiek izmantotas atkarībā no pārvadājamās kravas gabarītiem un svara. Parasti šāda veida kravas ir rūpnieciskās iekārtas, militārā tehnika, industriālā tehnika, lauksaimniecības tehnika u. c.

Birstošās kravas

Tās ir kravas, kuras veido liels daudzums viendabīgu gabalu, graudu vai daļiņu. Šādu kravu galvenā iezīme ir to birstamība, tādēļ birstošo kravu transportēšana nav iespējama bez hermētiskām tilpnēm, kas nepieļauj kravu izbiršanu. Dzelzceļa kravu pārvadājumi šādi parasti tiek izmantoti, lai pārvadātu graudus, rīsus, miltus, kuru transportēšana tiek veikta īpaši šāda veida kravām paredzētos vagonos.

Refrižeratoru kravas

Refrižeratora kravas sastāv no ātrbojīgām precēm, kā arī kravām, kuru ķīmiskais sastāvs vai cita veida specifika prasa noteiktas temperatūras uzturēšanu visā transportēšanas laikā. Atkarībā no transportējamās kravas veida, dzelzceļa kravu pārvadājumi ar refrižeratoru vagoniem spēj uzturēt gan atdzesētu, gan arī siltu vidi kravas nodalījumā, tādējādi aizsargājot kravu no dažādu ārējo apstākļu ietekmes.

Dzelzceļa kravu pārvadājumu priekšrocības

Dzelzceļa kravu pārvadājumi tāpat kā jebkurš cits pārvadājumu veids ir ar savām priekšrocībām, kurām būtu vērts pievērst uzmanību, izvēloties savai kravai piemērotāko risinājumu.

Kravnesība

Salīdzinājumā ar citiem pārvadājumu veidiem kravas vagonu var uzskatīt par līderi kravnesības ziņā. Dzelzceļa kravu pārvadājumi var nodrošināt transportu lielgabarīta (negabarīta) kravām, kuru svars ir līdz 60 tonnām. Viens kravas vilciena sastāvs pārvadā kravas, kuru kopējais svars ir aptuveni 500 tonnas. Ja salīdzinām ar, piemēram, autokravu pārvadājumiem, viena autokravas sastāva kravnesība ir vien līdz 24 tonnām. Ogles, rūda, graudi, būvmateriāli, cements, naftas produkti un metāls – šīs ir izplatītākās kravas, kuru transportēšanai tiek izmantoti dzelzceļa kravu pārvadājumi.

Izmaksas un paredzamība

Dzelzceļa kravu pārvadājumi ir pievilcīgi to izmaksu dēļ, kas lielākajā daļā gadījumu ir zemākas nekā izmantojot autokravu pārvadājumus, kā arī tehniska rakstura problēmas vilcieniem rodas ievērojami retāk. Tie ir mazāk atkarīgi no laikapstākļiem, uz sliežu ceļiem nav iespējami sastrēgumi un vilcienu kustība notiek saskaņā ar sarakstu. Šie apstākļi līdz minimumam samazina neparedzētu situāciju rašanās iespējas transportēšanas maršrutā, kā arī nodrošina teicamu piegāžu termiņu paredzamību.

Drošība

Dzelzceļa kravu pārvadājumi ir salīdzinoši drošs pārvadājumu veids. Vagonu plombēšana gādā par kravas drošību un mazina iespēju nelikumīgai iekļūšanai vagona kravas telpā. Statistikas dati liecina, ka nelikumīga vagonu uzlaušana, kā arī kravas bojājumi dzelzceļa kravu pārvadājumu laikā notiek daudz retāk nekā, piemēram, transportējot kravas pa autoceļiem. Arī negadījumu un avāriju statistika liecina, ka dzelzceļa kravu pārvadājumi drošības ziņā apsteidz autokravu pārvadājumus, kuros diemžēl ceļu satiksmes negadījumi notiek daudz biežāk.

Daudzveidība

Pateicoties milzīgai vagonu daudzveidībai, dzelzceļa kravu pārvadājumi ir piemēroti praktiski jebkura veida kravu transportēšanai. Piemēram, lielgabarīta (negabarīta) kravu transportēšanai lielā attālumā dzelzceļa kravu pārvadājumi ir lieliski piemērots risinājums. Kravas vilciens ir spējīgs pārvadāt liela apjoma kravas vienā sastāvā.
Viena vagona ietilpība būtu salīdzināma ar aptuveni trīs kravas automobiļu ietilpību.

Dzelzceļa kravu pārvadājumu trūkumi

Neņemot vērā daudzās priekšrocības, dzelzceļa kravu pārvadājumi ir zināmi arī ar saviem trūkumiem, kurus iesakām ņemt vērā, apsverot iespēju sava uzņēmuma kravu transportēšanai izmantot dzelzceļu.

Piesaiste sliežu ceļiem

Dzelzceļa sliežu ceļu daudzveidība krietni atpaliek no autoceļu infrastruktūras. Ja tiek izmantoti dzelzceļa kravu pārvadājumi, beigu beigās kravas nākas pārkraut un piegādāt tās gala saņēmējam, izmantojot citus kravu pārvadājumu veidus. Turpretī, izmantojot autokravu pārvadājumus, ir iespējams piegādāt kravas no durvīm līdz durvīm. Šajā procesā neizmantojot lieku pārkraušanas procesu, kas, savā ziņā, ir uzskatāms par kravas bojājumu risku, jo katra kravas pārkraušana ir mehānisks process, kura laikā neuzmanīgas rīcības vai nepiemērota aprīkojuma dēļ krava var tikt bojāta.
Lai arī dzelzceļa kravu pārvadājumi, tiek uzskatīti par vienu no drošākajiem, jāņem vērā pārkraušanas procesā iesaistītos riskus.

Laiks un mobilitāte

Izmantojot dzelzceļa kravu pārvadājumus, ir jāņem vērā, ka piegādes laiks būs krietni ilgāks, nekā izmantojot, piemēram, autokravu pārvadājumus. Dzelzceļa sastāva mobilitāte ir daudzkārt zemāka salīdzinājumā ar autokravas sastāvu, kuru ir iespējams operatīvi pasūtīt un noorganizēt ātru piegādi no durvīm līdz durvīm.

Dzelzceļa kravu pārvadājumi ir vairāk piemēroti transportēšanai lielos attālumos, tādēļ īsākiem attālumiem daudz ērtāk ir izmantot autokravu pārvadājumus, ar kuru palīdzību ir iespējams īstenot arī sarežģītākus transportēšanas uzdevumus, piemēram, iekraut vai izkraut kravu vairākās vietās.

Dzelzceļa kravu pārvadājumu izaicinājumi

Dzelzceļa kravu pārvadājumi tiek kritizēti par lēnu izmaiņu ieviešanu nozarē. Vairāk kā desmit gadus atpakaļ tika uzstādīts ambiciozs mērķis – 2030. gadā dzelzceļa kravu pārvadājumi nodrošina 30% no visiem Eiropas pavadājamiem. Šobrīd šis procents ir aptuveni 16-17%.

Dzelzceļa kravu pārvadājumi varētu spēlēt izšķirošo lomu ES noteiktajā klimatnitralitātes sasniegšanā.

Lai arī tiek ieguldīti daudz līdzekļu, lai attīstītu un integrētu dzelzceļa infrastruktūru Eiropā, vienots dzelzceļa tīkls Eiropā ir tāla nākotne. Tas tādēļ, ka Eiropā ir trīs dažādu platumu sliedes, pieci atsevišķi elektrotīkli un septiņas atšķirīgas signāluguņu sistēmas.
Interesanti, ka pēc Eiropas komisijas pētījuma datiem, Latvija ir otrajā vietā Eiropas Savienībā pēc kravu pienākšanas laiku precizitātes, sasniedzot 96% precizitāti pilsētas ietvaros, savukārt starppilsētu reisos Latvija dala pirmo vietu ar Lietuvu sasniedzot 99% precizitāti. Dati ievākti sākot ar 2015. gadu. Kopējais vidējais precizitātes rādītājs Eiropa pilsētu ietvaros ir 79%, savukārt starppilsētās – 90%.
Mūsu pakalpojumu klāstā ietilpst ne tikai dzelzceļa kravu pārvadājumu transportēšanas procesa organizēšana un koordinēšana, bet arī dzelzceļa kravu iekraušanas/izkraušanas darbu, nepieciešamo atļauju un citu formalitāšu noformēšana. Trīspadsmit gadu laikā ir iegūta milzīga pieredze darbā realizējot neskaitāmus sarežģītus un apjomīgus dzelzceļa kravu pārvadājumu projektus.

BUJ

Biežāk uzdotie jautājumi par dzelzceļa kravu pārvadājumiem:

Kāda informācija ir nepieciešama, lai aprēķinātu, cik maksā dzelzceļa kravu pārvadājumi?
Lai aprēķinātu izmaksas, būtu nepieciešama šāda informācija:
* piegādes nosacījumi (Incoterms);
* iekraušanas vieta (adrese vai terminālis);
* kravas piegādes vieta (adrese vai terminālis);
* kravas apjoms; * kravas apraksts;
* kravas gatavības un vēlamais piegādes datums.

Dzelceļa kravu pārvadājumi ar pozitīvu reputāciju

Labākais piedāvājums pakalpojumam "dzelzceļa kravu pārvadājumi" ir vien dažu klikšķu attālumā. Izmantojiet pogu “Uzzināt cenu” un saņemiet mūsu piedāvājumu visīsākajā laikā! Ar prieku uzņemsimies Jūsu dzelzceļa kravu pārvadāšanu un ar to saistītos uzdevumus, kļūstot par Jūsu uzticamo loģistikas partneri!