Lielgabarīta kravu pārvadājumi

Uzticiet savas rūpes par lielgabarīta jeb negabarīta kravu pārvadājumiem profesionāļu komandai ar vairāk nekā 14 gadu pieredzi. Aicinām aizpildīt cenas pieprasījuma veidlapu, izmantojot pogu "Uzzināt cenu", un mūsu speciālisti sazināsies ar Jums visīsākajā laikā.
Ja Jūs interesē lielgabarīta (negabarīta) kravu pārvadājumi un vēlaties saņemt konsultāciju, lūdzam izmantot pogu “Saņemt konsultāciju” lapas apakšā, mēs ar prieku atbildēsim uz Jūsu jautājumiem.
Ursus Forwarding ir viens no vadošajiem lielgabarīta (negabarīta) kravu pārvadātājiem Latvijā. Lielgabarīta kravu pārvadājumi jau kopš uzņēmuma pirmsākumiem ir viena no mūsu pamatdarbībām. Esam iemīlējuši šo pakalpojuma veidu tā daudzveidības dēļ. Sarežģītu un apjomīgu projektu īstenošana ik reizi iemāca mums kaut ko jaunu. Katram projektam ir sava specifika, ģeogrāfiskās nianses un citi aspekti, kas piegādes organizēšanai liek rast arvien jaunus risinājumus. Negabarīta kravu pārvadājumi ir sarežģīts process, tāpēc uzticiet to profesionāļiem.
Lielgabarīta kravu pārvadājumi

Lielgabarīta kravu pārvadājumi

Lielgabarīta kravu pārvadājumi nereti tiek transportēti, kombinējot vairākus transporta veidus, piemēram, jūras transportu un autotransportu, tas prasa plašas zināšanas, maksimālu precizitāti un koncentrēšanos. Pateicoties mūsu pieredzei un zināšanām, varam nodrošināt savus klientus ar vissarežģītākajiem negabarīta kravu pārvadājumiem.
Negabarīta kravu pārvdājumi

Negabarīta kravu pārvadājumi

Negabarīta kravu pārvadājumi uz jebkuru pasaules valsti. Mūsu plašais partneru tīkls ģeogrāfiski ir izvietots gandrīz visos pasaules kontinentos, tas ļauj Ursus Forwarding speciālistiem organizēt jebkādu veidu un izmēru kravu transportēšanu, praktiski neierobežojot mūsu klientus maršruta izvēlē.

Lielgabarīta kravu veidi

Turpinājumā ir pieejama informācija par mūsu praksē visbiežāk sastopamo lielgabarīta (negabarīta) kravu veidiem.

Lauksaimniecības tehnika

Mūsu uzņēmuma darbības laikā esam palīdzējuši daudziem Latvijas, Lietuvas un Igaunijas lauksaimniekiem, atgādājot to iegādāto lauksaimniecības tehniku no dažādiem ražotājiem, pārdevējiem un izsoļu namiem. Populārākās no lauksaimniecības tehnikas lielgabarīta (negabarīta) kravām ir traktori, kombaini, kultivatori, arkli, graudu kaltes, cisternas u. c.

Moduļu mājas

Viens no pēdējo gadu populārākajiem lielgabarīta (negabarīta) kravu veidiem ir tieši moduļu mājas. Šo projektu īstenošanai esam izmantojuši gan sauszemes transportu, gan arī veikuši kuģu fraktēšanu, nogādājot moduļus vietās, kuru ģeogrāfiskās nianses neļauj piegādi veikt, izmantojot tikai autotransportu. Šādos gadījumos tiek izmantots gan autotransports, gan jūras transports, kas padara transportēšanas procesu par sarežģītu puzli, kuras salikšanai ir nepieciešama ļoti daudzpusēja pieredze un maksimāla koncentrēšanās uz vissīkākajām niansēm.

Mežizstrādes tehnika

Mežizstrādes nozares saražotā produkcija veido ievērojamu daļu valsts kopējā eksporta apjoma. Ar šo nozari saistītā tehnika tiek ļoti aktīvi izmantota un līdz ar to arī importēta no dažādām pasaules valstīm. Mūsu uzņēmuma darbības laikā mežizstrādes nozares lielgabarīta (negabarīta) kravas esam pārvadājuši neskaitāmas reizes, pilnveidojot mūsu pieredzi līdz pat sīkākajām detaļām. Mūsu uzņēmuma ietvaros populārākās no mežizstrādes nozares lielgabarīta (negabarīta) kravām ir harvarderi, forvarderi, harvesteri, koksnes šķeldotāji, zaru savācēji, atzarotāji un mežizstrādes traktori, taču esam saskārušies arī ar citas ar šo nozari saistītas tehnikas, piemēram, gateru un ar koksnes apstrādi saistītu iekārtu, transportēšanu.

Industriālā tehnika

Šo tehniku pārsvarā izmanto ēku un ceļu būvniecībā, ostu darbībā, rūpnīcās un ainavu arhitektūrā. Mūsu klientu vidū ir daudzi uzņēmumi, kuru ikdienas darbība ir cieši saistīta ar minētās tehnikas izmantošanu. Populārākās no industriālās tehnikas lielgabarīta (negabarīta) kravām ir ekskavatori, ceļamkrāni, buldozeri, kāpurķēžu tehnika, iekraušanas tehnika u. c.

Transportēšanas tehnika

Bieži savā praksē esam saskārušies ar situācijām, kad pie mums vēršas citu transporta uzņēmumu pārstāvji ar jautājumu par salūzuša vai, piemēram, izsolē iegādāta, vilcēja vai citas kravas tehnikas transportēšanas iespējām. Tas ir iespējams un šāda veida kravas esam transportējuši visai daudz.

Transportēšanas tehnika tiek iekļauta lielgabarīta (negabarīta) kravu segmentā, jo tās transportēšanai ir jāizmanto īpaša lielgabarīta (negabarīta) platforma.

Vēja ģeneratori

Atjaunojamo energoresursu nozare ir strauji augoša. Valstij līdz 2030. gadam ir jānodrošina vismaz 45% reģeneratīvo energoresursu īpatsvars valsts elektroenerģijas galapatēriņā. Līdz ar to arvien vairāk uzņēmēju izvēlas ieguldīt līdzekļus šajā nozarē. No transportēšanas viedokļa vēja ģeneratori ir ļoti masīvas lielgabarīta (negabarīta) kravas, kuru transportēšanai nepieciešamo tehnisko resursu nav vairuma transporta uzņēmumu aprīkojumā. Mūsu rīcībā ir viss nepieciešamais aprīkojums šāda veida lielgabarīta (negabarīta) kravu transportēšanai. Vēja ģeneratoru transportēšanas process ir pietiekami sarežģīts un interesants, lai tā izpilde sagādātu lielu profesionālo gandarījumu arī mums pašiem, tādēļ vienmēr ar prieku uzņemamies šādu milžu transportēšanas darbus.
Mūsu pakalpojumu klāstā ir ne tikai paša transportēšanas procesa organizēšana un koordinēšana, bet arī lielgabarīta (negabarīta) kravu iekraušanas/izkraušanas darbu organizēšana, nepieciešamo atļauju un pavadošā transporta organizēšana, kā arī, ja nepieciešams, lielgabarīta (negabarīta) kravas transportēšanas maršruta projekta izstrāde un saskaņošana ar atbildīgajiem dienestiem. Mūsu pieredze ir gūta vairāk nekā 13 gadus ilgas, veiksmīgas darbības laikā, īstenojot neskaitāmus sarežģītus un apjomīgus lielgabarīta (negabarīta) kravu pārvadājumu projektus.

Pavadošais transports

Pavadošais transports ir neatņemama lielgabarīta kravu pārvadājumu sastāvdaļa. Nestandarta kravu pārvietošana nekad nav bijusi vienkārša. Tas ir projekts, kas ietver dažādus procesus, atbildīgās personas un prasa nepārtrauktu profesionāļu uzraudzību. Šādi projekti ir mūsu ikdiena, tie sevī ietver - nepieciešamo atļauju saņemšanu, saskaņošanu, maršruta plānošanu, kuģu fraktēšanu un pavadošā transporta pakalpojumus.
Pavadošā transporta izmantošana ir ieteicama pat tad, ja likuma ietvaros tā nav obligāta. Pat pieredzējis šoferis pavadošā transporta pavadībā jutīsies daudz drošāk. Šofera darbs tiek atvieglots, ja priekšā vai aizmugurē ir kāds, kas laicīgi var ziņot par situāciju uz ceļa. Satiksme var būt intensīva un šoferis apjomīgās kravas dēļ var neredzēt tuvojošos mašīnu, kas taisās veikt apdzīšanas manevru. Šoferis var koncentrēties uz pārvadājumu, lieki nesatraucoties par situāciju aiz kravas. Svarīgs faktors ir arī citu ceļu satiksmes dalībnieku laicīga uzmanības pievēršana, jo pavadošais transports izmanto divas dzeltenas mirgojošas bākugunis, kas pamanāmas no jebkura punkta, kā arī ir aprīkots ar elektronisko tablo uzmanības pievēršanai.
Pavadošais transports

Kā rīkoties ieraugot pavadošo transportu?

Svarīga ir citu ceļu satiksmes dalībnieku tolerance un izpratne par lielgabarīta pārvadājumiem. Latvijas kopējā autovadītāju izpratne kā rīkoties, ja uz ceļa sanāk sastapties ar lielgabarīta pārvadājumiem, ir zema, tāpēc, aicinām ievērot drošu distanci, pirms apdzīšanas manevra veikšanas, un vairākas reizes pārliecināties, ka manevrs būs drošs. Gadījumos, ja pie kravas pārvadājuma ieraugi arī pavadošo transportu vai policiju, samazini ātrumu un maksimāli ieņem ceļa labo pusi. Pavadība nozīmē, ka krava pārsniedz ierastos izmērus, un tās pārvietošana ir sarežģīta un var būt bīstama.

Satiksmes drošība

Pavadošais transports nepieciešams, lai pārvadājumu nodrošinātu maksimāli drošu gan kravas šoferim, gan citiem satiksmes dalībniekiem.
Pavadība palīdz novērst potenciālus bojājumus ceļa infrastruktūrā – demontēt ceļa zīmes pirms kravas pārvietošanās. Papildus rūpes par kravas stāvokli.

Satiksmes organizēšana

Pavadošais transports sastopams ne tikai uz ceļas pavadot lielgabarīta kravas, nereti tie sastopami lidostās, kur palīdz organizēt satiksmi lidmašīnām – norādot to apstāšanās vietas. Parasti tie ir pikapa veida auto ar signālugunīm un marķējumu, bet ne vienmēr, piemēram, Itālijā šo darbu veic Lamborghini markas auto.

Aklā zona lielgabarīta pārvadājumos

Lielākais izaicinājums kravas automašīnas šoferim lielgabarīta pārvadājumos ir aklās zonas. Tieši šo zonu dēļ, kravas auto tiek uzskatīti par vienu no bīstamākajiem satiksmes dalībniekiem – sava svara, izmēra un aklo zonu dēļ. Tās ir zonas, kurā kravas automašīnas šoferis nevar redzēt notiekošo uz ceļa, tāpēc svarīga ir komunikācija starp šoferi un pavadošo transportu vai policiju. Atkarībā no kravas augstuma, platuma un garuma, aklās zonas var mainīties. Kravas automašīnām aklo zonu ir vairāk nekā šoferim redzamās zonas, tāpēc nepieciešams izvērtēt ilgstošu braukšanu blakus kravas automašīnai. Diemžēl tieši aklās zonas nereti ir iemesls ceļa negadījumiem.

Lai no aklajām zonām izvairītos, svarīgi atcerēties, kuras tās ir. Viena no tām ir auto priekšā, kravas šofera sēdvieta atrodas daudz augstāk kā vieglo transportlīdzekļos, kas traucē redzēt automobiļa priekšpusi. Šeit der noteikums – ja savā aizmugures spogulī redzi kravas auto vadītāja seju, tad visticamāk arī viņš redz tevi. Šis noteikums attiecināms arī uz sānu spoguļiem. Divas aklās zonas atrodas auto sānos – sākoties ar transporta līdzekļa kabīni. Labajā pusē šī aklā zona stiepjas līdz pat auto aizmugurei, speciālisti iesaka labajā pusē braucot ievērot distanci vismaz viena transportlīdzekļa garumā. Kreisajā pusē šī zona ir par nepilniem 50% mazāka nekā labajā, arī šajā pusē vēlamā distance ir vismaz viena transporta līdzekļa garumā. Papildus jāņem vērā, ka kravas auto nav aprīkoti ar atpakaļskata spoguli un tiem nav iespēja „paskatīties pār plecu” līdz ar to, transportlīdzekļa aizmugure šoferim ir aklā zona.

Lai atvieglotu ikdienu un taupītu klientu laiku, mēs organizēsim un izplānosim labāko maršrutu, ņemot vērā pārvadājamās kravas specifikācijas. Organizēsim visu nepieciešamo atļauju kārtošanu. Piedāvājam profesionāli apmācītus darbiniekus, kas parūpēsies, lai brauciena laikā tiktu ievēroti visi attiecīgās valsts likumi un normatīvie akti. Nepieciešamības gadījumā demontēsim ceļazīmes un citus ceļu satiksmes tehniskos līdzekļus, kas traucēs veikt drošu lielgabarīta pārvadājumu. Organizēsim un iesaistīsim policijas eskortu, ja tas būs nepieciešams. Mūsu profesionālie darbinieki vienmēr sazinās ar ceļu uzturētājiem, lai uzzinātu par esošajiem un plānotajiem remonta darbiem, kas ievērojami var apgrūtināt lielgabarīta kravu pārvadājumus.

Latvijas Republikas normatīvie akti par pavadošo transportu

Pavadošajam auto ir jābūt aprīkotam ar ne mazāk kā divām oranžām (dzeltenām) bākugunīm, kuru izvietojums nodrošina to redzamību 360° leņķī. Mobilo vai stacionāro iebūvēto auto rāciju (27 MHz), radiosakaru nodrošināšanai ar lielgabarīta vai smagsvara transportlīdzekļa vadītāju. Uz pavadošā transportlīdzekļa jumta ir jābūt maināmo signālu iekārtai jeb elektrisko tablo. Jābūt speciāliem gaismu atstarojošiem apzīmējumiem transportlīdzekļa priekšā un aizmugurē.

Pavadot vairākus lielgabarīta vai smagsvara transportlīdzekļus, izmanto vismaz divus pavadošos automobiļus. Pavadošais transports brauc pavadāmā lielgabarīta transportlīdzekļa priekšpusē tā, lai nosegtu pavadāmā lielgabarīta transportlīdzekļa kreiso pusi. Atsevišķos manevros pavadošais transports nodrošina kustības drošību arī lielgabarīta transportlīdzekļa aizmugurē.

Ja lielgabarīta vai smagsvara transportlīdzekļa (izņemot lauksaimniecības tehniku) platums pārsniedz 5 m vai garums 40 m, pārvadājuma veikšanai par pavadošo transportlīdzekli izmanto Valsts policijas transportlīdzekli. Atkarībā no pavadāmā transportlīdzekļa maršruta lēmumu pieņem Valsts policija.

Lielgabarīta pārvadājumi un to izaicinājumi

Lielgabarīta kravu pārvadājumi neapšaubāmi sastopas ar lieliem izaicinājumiem. Lai pārvadājums noritētu veiksmīgi ir daži priekšnoteikumi, kas ļaus izvairīties no nepatīkamām situācijām pārvadājuma laikā. Nestandarta kravas nepārtraukti sastopas ar dažādiem izaicinājumiem. Lielākie izaicinājumi ir saistīti ar neprognozējamiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Kā jau minējām, ceļu satiksmes kultūra Latvijā ir zema salīdzinot ar, piemēram, Skandināvijas valstīs. Ziemeļu valstīs pamanot pavadošo transportu, mašīnas bez ierunām tiek apturētas un ar pacietību lielgabarīta krava tiek palaista garām. Diemžēl Latvijai vēl ir daudz ko mācīties šajā jomā.

Pavadošā transporta nepieciešamība

Lai gan likumdošanā atrunāti konkrēti izmēri, kad pavadošais transports ir nepieciešams, iesakām pavadošo transportu izmantot arī tad, ja likuma ietvaros tas nav obligāts. Pavadošais transports jau laikus citus ceļu satiksmes dalībniekus brīdinās par gaidāmo lielgabarīta kravu. Pavadošais transports laikus veiks īslaicīgu ceļa bloķēšanu, lai kravas automašīna varētu netraucēti veikt manevru.

Priekšlaicīga pārvadājuma plānošana

Lai lielgabarīta pārvadājumu varētu laicīgi izplānot, svarīgi to neatstāt uz pēdējo brīdi.

Ir nepieciešams laiks atļauju kārtošanai un apstiprinājumu saņemšanai.

Iespējams būs nepieciešams atsevišķās vietās demontēt komunikācijas un ceļa zīmes, lai lielgabarīta krava tās neaizķertu.

Pārvadājamās kravas stiprināšana

Lielgabarīta kravu pārvadājumos viena no svarīgākajām lietām ir droša kravas nostiprināšana. Mūsu profesionālie darbinieki parūpēsies, lai pārvadājuma laikā tā tiktu pienācīgi un droši nostiprināta. Pasūtītājam jāgādā, lai kravai būtu paredzētas speciālas vietas, lai to droši varētu nostiprināt, kā arī jāparūpējas, lai pārvadājamā krava pati par sevi ir stabila un droša transportēšanai.

BUJ

Biežāk uzdotie jautājumi par lielgabarītu un negabarīta kravu piegādi:

Kā atvest lētāk?
Lielgabarīta (negabarīta) kravu transportēšanas izmaksas tiek aprēķinātas, pamatojoties uz maršrutu, kravas izmēriem un svaru. Kravas, kuru platums nepārsniedz trīs metrus, var pārvadāt bez īpašām atļaujām, tādēļ arī transportēšanas izmaksas būs zemākas. Taču, lai transportētu lielgabarīta (negabarīta) kravas, kuru platums pārsniedz trīs metrus, būs nepieciešama lielgabarīta (negabarīta) kravu pārvadājuma atļauja. Šāda atļauja būs jāsaņem no katras valsts, kuru šī krava šķērso transportēšanas laikā. Īpaši apjomīgām kravām var tikt pieprasīta pavadība ar īpaši aprīkotu transportu, lai nodrošinātu drošu pārvietošanos starp citiem satiksmes dalībniekiem. Šādu kravu transportēšanas izmaksas būs augstākas. Vērsieties pie mūsu speciālistiem, lai salīdzinātu cenas dažādu izmēru tehnikas transportēšanas izmaksas un pieņemtu lēmumu par Jums izdevīgāko variantu.